تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

صادرات یک هزار و ۱۴۱ تن پای مرغ فرآوری شده از لرستان

  • کد خبر : 9723
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
صادرات یک هزار و ۱۴۱ تن پای مرغ فرآوری شده از لرستان
مدیر کل دامپزشکی استان لرستان از صادرات یک هزار و ۱۴۱ تن پای مرغ فرآوری شده از لرستان خبر داد

به گزارش هناسه نیوز ، “مصطفی زبردست” روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران    با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یک نهاد حاکمیتی است اظهار کرد : این سازمان نقش موثری در سلامت افراد جامعه دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم مواد غذایی سالمی وارد جامعه کنیم .

وی افزود : ۲ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد که حدود ۱۰۰ قلم انواع داروهای دام، طیور و آبزیان در آنها تولید که برای صادرات آماده هستند .

این مسئول اشاره ای به صادرات استان داشت  و خاطر نشان کرد :  امسال ۲۷۷ تن صادرات خوراک ماهیان گرم آبی به همسایگان شمال کشور و ۲۵ تن شیرخشک دامی از لرستان به کشورهای عراق و سوریه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان  با بیان اینکه۱۰ واحد کشتارگاه طیور و دام در لرستان فعال هستند یادآور شد  : ظرفیت کشتارگاه های طیور در لرستان ۲۲ هزار قطعه در هر ساعت است .

زبردست اشاره ای به کشتار امسال کرد و گفت : امسال ۱۲۴ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین و بیش از ۱۳ میلیون قطعه طیور در این استان با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه های استان کشتار شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم کشتار زیاد است و وسایل حمل گوشت کم است افزود : برای رونق  و رفع مشکل این حوزه از حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم

مدیر کل دامپزشکی استان به بیماری مشترک دام طبور اشاره ای کرد و اذعان داشت : با برنامه ریزی برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان و فرهنگ سازی تلاش می شود تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم .

Visits: 28

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.