تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت / شناسایی ۱۸ هزار بیمار صعب العلاج

  • کد خبر : 9531
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت / شناسایی ۱۸ هزار بیمار صعب العلاج
مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت : 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و تاکنون 18 هزار بیمار به عنوان بیمار صعب العلاج در استان شناسایی و شناسنامه دارشده اند

به گزارش هناسه نیوز ، بیست و چهارمین نشست خبری استان لرستان با حضور مدیرکل بیمه سلامت برگزارشد ، دکتر محسن اسد بیگی در این نشست اظهار کرد : با توجه به جمعیت  یک میلیون و۸۰۰ هزار نفری لرستان ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که۶۷۷  هزار نفر در صندوق روستایی ، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

وی اذعان کرد : با کمک استاندار و اصحاب رسانه و همکاران در بیمه سلامت  توانستیم در ثبت بیماران و جذب اعتبارات در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج رتبه اول باشیم .

اسد بیگی با بیان اینکه ۱۸ هزار بیمار به عنوان بیمار صعب العلاج در استان شناسایی و شناسنامه دارشده اند افزود : هزینه ۳ هزار و ۹۰۰ پرونده  که به صورت دستی به بیمه سلامت ارجاع شده است پرداخت شده است و تاکنون ۱۰ برابر اعتبار به بیماران صعب العلاج کمک هزینه پرداخت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد : صندوق خاص و صعب العلاج به کل جمعیت استان تعلق دارد، و مختص بیمه سلامت نیست و تمام بیماران صعب العلاج استان را در قالب ۱۰۷ نوع بیماری در صندوق بیماران تعریف و تحت پوشش قرار می دهد و هزینه این بیماران به حساب آنها پرداخت و یا ابه صورت مستقیم از هزینه بیمارستان یا داروخانه کم خواهد شد .

وی با بیان اینکه سال گذشته سه دهک درآمدی جامعه رایگان بیمه می شدند گفت :  امسال ۲ دهک چهار و پنج نیز اضافه و بصورت رایگان بیمه شده اند و سایر دهک های درآمدی نیز در سرانه تخفیف قرار گرفته اند و اکنون۹۹۹ هزار نفر از این تخفیف ها بهره مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه خدمات ناباروری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و در استان دو مرکز ناباروری طرف قرارداد این سازمان یکی جهاد دانشگاهی و دیگری بیمارستان شفا است تصریح کرد : بیشترین میزان هزینه کرد در حوزه درمان سرپایی زوج های نابارور استان است که  بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شده است.

اسدبیگی به نشان دار شدن  یک هزار و۱۳۸ زوج نابارور در این استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۶۶۲  و امسال  تاکنون ۴۷۶ زوج تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفته  اند .

Visits: 27

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.