تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ لرستان نیاز است

  • کد خبر : 9494
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۵۳
چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ لرستان نیاز است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از هشت ایستگاه پمپاژ آب در استان نیاز است.

به گزارش هناسه از روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، “داریوش حسن نژاد” روز سه شنبه افزود: در حال حاضر بخش زیادی از آب مورد نیاز شبکه های آبیاری و زهکشی با پمپاژ آب از رودخانه یا کانال آب تامین می شود بنابراین ایستگاه های پمپاژ نقش مهمی در انتقال و توزیع آب کشاورزی دارند.

وی اظهار داشت: به همین منظور در راستای تحقق چشم انداز آبی کشور و استفاده بهینه از منابع آبی موجود، هشت ایستگاه پمپاژ آبیاری به منظور آبگیری از منبع تامین آب و انتقال آب کانال به تراز بالاتر در مرحله ساخت قرار دارند و با تکمیل آنها هشت هزار و ۸۰ هکتار زمین کشاورزی، آبی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: ایستگاه پمپاژ فیض آباد الشتر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برای آبیاری ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و ایستگاه پمپاژ اسماعیل آباد نورآباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برای ۵۰۰ هکتار در دست اقدام است.

حسن نژاد ادامه داد: ایستگاه های پمپاژ نیله با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، کلکله و محمود آباد ، چم مهر و جایدر پلدختر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه های پمپاژهای واشیان و گرخوشاب از دیگر پروژه های فعال هستند که با تامین به موقع اعتبار به زودی بهره برداری می شوند.

به گفته وی در صورت تامین اعتبار و تکمیل پروژه ها، امکان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای چهار هزار و ۶۵ نفر فراهم خواهد شد.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.