تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

۶۷ طرح مدرسه سازی تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل داده می شود

  • کد خبر : 9232
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
۶۷ طرح مدرسه سازی تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل داده می شود
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۸۷ طرح مدرسه سازی برای نقاط مختلف این استان در حال اجرا است که ۶۷ طرح آن تا آغاز سال تحصیلی پیش رو به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

یونس بهاروند در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد : رعایت عدالت محوری در فضاهای آموزشی شعار کاری ماست است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مان این است ، آنجه را در راستای جهاد تبیین انجام داده ایم را برای مردم بازگو کنیم  افزود : . حکومت و نظام ما مردم سالاری است و اگر کسانی غیر از این جهت حرکت می‌کنند نه نظام را فهمیدند و نه اهداف نظام را تبیین کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم به مناطق محروم ومناطقی که دارای سرانه پایین فضای آموزشی هستند نگاه ویژه ای دارد گفت  : عدالت محوری در تجهیزات و خدمات در نقاط دورافتاده است یکی از اولویتهای کاری ماست  و برهمین اساس ، اگر تجهیزات آموزشی داشته باشیم ، با توجه به سرانه آموزشی شهرها و روستاها آنها را تقسیم می‌کنیم .

بهاروند در ادامه یادآور شد : از مجموع چهار هزار مدرسه فعلی لرستان سه هزار و ۱۰۰ باب در نظام مقدس جمهوری اسلامی احداث شده است تصریح کرد: مدارس ۴۰ سال به بالا در ردیف واحدهای تخریبی قرار دارند که ۹۰۰ مدرسه در استان مشمول این طرح هستند و در راستای نوسازی آنها، یک هزار و ۱۵۰ مدرسه در قالب سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس و ۵۰ نمازخانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث می شود.

وی با اشاره به طرح شهید پناهی ادامه داد: مدارس جایگزین کانکس های بالای ۱۰ دانش آموز نیز در قالب  این طرح در حال احداث هستند که در این راستا ۱۶۸ طرح برای لرستان مصوب شده و اکنون با تفاهم بنیاد برکت۴۰ درصد این مدارس با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست احداث هستند و تا مهر ماه تکمیل می شوند.

بهاروند ایران نیا تاکید کرد : سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی و سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافته است همچنین  سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای نوسازی مدارس لرستان خریداری شد

این مقام مسئول افزود: در این راستا ۶۰ میلیارد ریال برای هنرستان ها هزینه شده است و علاوه بر این اعتبار، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز برای آماده سازی محیط برگزاری امتحانات نهایی تهیه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه ادارات در مسئولیت های اجتماعی عملکردبسیار مطلوب و خوبی داشته اند اضافه کرد : بانک پاسارگاد با ساخت  ۱۱مدرسه ،بانک دی با ساخت  4مدرسه  و  بانک رفاه کارگران نیر با ساخت ۴مدرسه  کمک شایانی انجام دادند در مناطق حاشیه نشین درمنطقه  پشت بازار مدرسه ۹کلاسه شهید محمد رضا سپهونددر حال ساخت است ودر محله علی اباد مدرسه ۱۸کلاسه در حال ساخت است .

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در خصوص پروژه استخر گلدشت شرقی که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت : حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان برای این پروژه کنار گذاشته‌ایم .

Visits: 39

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.