تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

۸۴ میلیون متر مکعب میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان

  • کد خبر : 9220
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
۸۴ میلیون متر مکعب میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت : میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان ۸۴ میلیون متر مکعب معادل ۴۰ درصد است

به گزارش هناسه نیوز ، داریوش حسن نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اذعان داشت : : با توجه به سیاست دولت مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ظرف یکسال آینده بسیاری از پروژه‌های آب منطقه‌ای تکمیل می‌شود.

این مسئول  با اشاره به اینکه  پنج‌میلیون مترمکعب آب پشت سد کمندان جمع شده است اظهار کرد : سد کمندان به لحاظ سازه‌ای به مرحله آبگیری رسیده و برای سنجش رفتار سد نیز یک بار به صورت آزمایشی آبگیری شده است.

حسن نژاد افزود: از مجموع ۱۱۱ ساختمان حریم سد کمندان نا تاکنون ۹۷ مورد خریداری شده است، و ۱۴ ساختمان نیز باقیمانده است. وبا توجه به اختصاص یکصد میلیارد تومان خارج از بودجه جاری برای این طرح، مابقی ساختمان‌ها نیز به زودی خریداری می‌شود.

این مسئول ادامه داد : برای تملک اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی فوق به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از محل منابع عمومی دولت تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به حجم مخازن ۶ سد در حال بهره‌برداری استان، گفت: ۲۰۸ میلیون متر مکعب حجم سدهای در حال بهره‌برداری است، حجم سدهای در حال اجرا نیز ۱۱۵ میلیون متر مکعب و حجم سدهای در حال مطالعه نیز ۵۱۰ میلیون متر مکعب است.

حسن نژاد یادآور شد : مدارک لازم برای اخذ مجوز ماده ۲۳  سد معشوره در هیات دولت است ودر حال حاضر از محل اعتبارات قرارداد قبل و مطالعات طرح، هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شخص رئیس جمهور و وزیر نیرو پیگیر سد معشوره هستند، گفت: در صورت اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح تا آبان ماه، می‌توان از اعتبارات سال‌جاری به پروژه اختصاص داد.

حسن نژاد اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه‌ای لرستان را در سال جاری ۸۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حالی که این رقم سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و سال ۱۳۹۹، ۲۲۶ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۵ ایستگاه پمپاژ در حال ساخت داریم، گفت: در سفر رییس جمهور به استان اعتبارات خوبی در حوزه ایستگاه پمپاژ مصوب شد. و دو ایستگاه پمپاژ و ۳ شبکه پایاب سدهای در حال ساخت نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

این مسئول عنوان کرد: ۱۰ شبکه پایاب سد در استان داریم که در حال تکمیل هستند، این شبکه‌ها در صورت تکمیل ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: شبکه پایاب سد مروک دورود، سد کمندان ازنا، حوضیان الیگودرز و سد ایوشان برای ۶ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آب اندازی شده است.

Visits: 31

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.