تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

۱۵ تن به تولیدات باغی لرستان اضافه می‌شود

  • کد خبر : 10504
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
۱۵ تن به تولیدات باغی لرستان اضافه می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۵ تنی میزان تولیدات باغات این استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طرح سراسری مرحله نهال‌کاری مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور هم‌زمان با سراسر کشور، در کمربند سبز شرق خرم‌آباد با حضور استاندار لرستان، معاونین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و… برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این طرح، سهم استان کاشت چهار میلیون اصله نهال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: در دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته مجموعاً هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به باغات تبدیل شده‌اند که عمده آن در اراضی شیب‌دار صورت‌گرفته است.

شاهرخی، بیان کرد: این میزان کاشت درخت، ۱۵ تن به تولیدات استان اضافه خواهد کرد و زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار درخت کاشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: برای امسال نیز پیش‌بینی‌شده است که در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، در ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار درخت کشت شود.

شاهرخی، تصریح کرد: طرح توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند زمینه رونق تولید را در بخش کشاورزی مناطق کوهستانی فراهم کند.

وی اظهار کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، نقش بسیاری در اقتصاد و اشتغال خانواده‌ها، سلامت مردم، جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، توسعه گردشگری و … دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از مزایای این طرح که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد می‌توان به مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز باهدف افزایش بهره‌وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب‌وخاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

شاهرخی، اظهار کرد: در لرستان نیز ضمن بهره‌گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی این استان نیز فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تداخلات اراضی نیز گریزی زد و گفت: مصمم هستیم تا پایان سال جاری همه پرونده‌ها و پلاک‌های رفع تداخلات استان که بالغ بر ۵۰۰ مورد هستند را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: همه همکاران در جهاد کشاورزی، ثبت‌اسناد و… پای‌کار هستند تا با کار جهادی و انقلابی بتوانند این مهم را به سرانجام برسانند و باهویت بخشی به اراضی کشاورزی و کشاورزان آنان را در توسعه تولیدات یاری کنند.

شاهرخی، عنوان کرد: امروز هم‌زمان با این طرح، به یاد ۸۶ شهید جهادگر؛ ۸۶ نهال غرس شد تا ادامه‌دهنده یاد شهدا و امام باشیم.

Visits: 9

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.