تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2

کلنگ زنی طرح توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین‌بان پلدختر

  • کد خبر : 9993
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کلنگ زنی طرح توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین‌بان پلدختر
طرح توسعه مجتمع‌هاي پرورش ماهيان خاوياري رنگين‌بان پلدختر با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران كلنگ‌زني شد.

سیدحسین حسینی دهم آبان ماه در آئین کلنگ‌زنی طرح توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین‌بان پلدختر در استان لرستان با اعلام این  مطلب گفت: شیلات عامل توسعه‌ای برای آینده کشور در بحث امنیت غذایی، اشتغال و توسعه‌ محسوب می شود و استان لرستان دربین استان‌های داخلی به عنوان  پیشرو و نمونه در کشور است.

وی افزود: قدرت مانور صنعت شیلات برای امکان‌سنجی تولید انواع گونه‌های آبزی به ویژه ماهیان خاویاری بسیار بالاست در حالی که مدتها برای رسیدن آن به دریاچه خزر وابسته بودیم و در شرایط حاضر در ۲۲ استان و بیش از ۲۱۲ مزرعه با ظرفیت تولیدی بیش از ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار در دستور کار است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۸.۵ تن خاویار پرورشی استحصال و بیش از ۴.۵ تن گوشت ماهی خاویاری برداشت شد.

  رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه خاطر نشان کرد:دراستان لرستان با توجه به همتی که مسئولان داشتند بیش از پنج مجتمع بزرگ شیلاتی با نگاه خاویار ایجاد و با یک کار انقلابی ادامه دارد.

 

?????????????

وی بیان کرد: از محل مولدسازی وزارت جهاد کشاورزی لرستان یکی از استان‌هایی بوده که از محل طرح ربیع قرارگاه خاتم پروژه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آن تعریف شده است.

حسینی تصریح کرد: در حوزه ایجاد زنجیره‌های ارزش نیز لرستان به عنوان پایلوت انتخاب شد که نشان دهنده استعدادهای استان و پیشرو و پیشران بودن آن است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در این مجتمع قبل از کلنگ‌زنی کار شروع شده و در منطقه ای سردسیر امکان استحصال خاویار فراهم شده است. 

وی بیان کرد: برای اولین بار در منطقه سردسیر لرستان در حال استحصال خاویار هستیم، از نگاه اشتغال و معیشت و ارز آوری و سهم آبزیان در استان قابل اهمیت است و امیدواریم شاهد شهر شیلاتی در منطقه باشیم که دور از ذهن نیست.

حسینی افزود: فراخوان و کارهای ایجاد شهر شیلاتی انجام شده و امیدواریم خیلی زود شاهد رونق شیلات در این منطقه باشیم.

ظرفیت تولید فعلی این مجتمع ۸۰۰ تن بوده که قابلیت توسعه به ۴۰۰۰ تن تولید را دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث شده که مساحت مفید آن ۸.۸ هکتار بوده و کل اعتبار هزینه‌ای آن ۲۵۰ میلیارد تومان است.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9993

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.