تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان اولین بانوی حوزه مدیریتی استانهاست

  • کد خبر : 9954
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان اولین بانوی حوزه مدیریتی استانهاست
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که در محل تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان برگزار شد، گفت: خانم «روانشاد» اولین بانوی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد و جمله مدیرانی است که پله پله مراحل کار و رشد را مجموعه های فرهنگی، هنری و رسانه ای طی کرده اند.

به گزارش هناسه نیوز ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، سید «محمد هاشمی» در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که در محل تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان برگزار شد، گفت: خانم « روانشاد» اولین بانوی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد و جمله مدیرانی است که  پله پله مراحل کار و رشد را مجموعه های فرهنگی، هنری و رسانه ای طی کرده اند. 

وی اظهار کرد: این مسولیت بی شک بار سنگینی است اما با توجه به سوابق کاری، فرهنگی و هنری که از خانم روانشاد سراغ داریم، قطعا از عهده این مسولیت برمی آیند.

وی ادامه داد: در مسیر حرکتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا براین داشتیم تغییرات جایگاهی برای تصمیمات بهتر انجام بدهیم که پس از بررسی و ارزیابی تلاش های مدیرکل قبلی، تصمیم براین شد که از خانم روانشاد در این حوزه استفاده شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: خوشحالیم که امروز اولین مدیرکل بانو را در مجموعه مدیریتی خود داشتیم و ایشان نیز از خانواده فرهنگ و ارشاد هستند.

دکتر هاشمی اضافه کرد: این امر نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت فرهنگ و ارشاد لرستان در این حوزه است و سیاست ما هم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ادارات استان در حوزه مدیریت می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم بودن توان و‌ بنیه حمایتی وزارت فرهنگ از فعالان فرهنگ و ارشاد و هنرمندان، اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت تلاشهای زیادی صورت گرفته و سهم فرهنگ در بودجه از ۱/۲ به ۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر هاشمی گفت: همچنین همه شرکتها ، بانکها ، موسسات وابسته موظف شدند تا بودجه  ۱ درصد خود را صرف فرهنگ کنند که البته در این زمینه هم جای کار وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر با موضوع گستردگی حوزه های متولی فرهنگ در کشور مواجه هستیم، هرچند این مسأله خود نقطه قوت است و نقطه ضعف نیست ولی مردم از ما انتظار بیشتری هم دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: لازم است همه دستگاه های فرهنگی که ذیل فرهنگ و ارشاد هستند از اوقاف تا جبهه فرهنگی انقلاب، تبلیغات اسلامی و …همه نهادها که همدل و همسو هستند به انجام کار مشترک بپردازند تا نتیجه کار ملموس تر باشد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: بیرشک خانم روانشاد در زمینه همسویی نهادهای فرهنگی در سطح استان لرستان، توانایی های زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در حوزه موسیقی خوشنام و درخشان بوده و نباید این توانمندی ها، ظرفیت های مغفول در حوزه فرهنگ ، مدارس، کانونها و …باشد بلکه باید این افراد را شناسایی و توانمندسازی کرد.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.