تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0

نهال اولیه دین اسلام در غدیر خم و پیروی از ولایت است

  • کد خبر : 9039
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
نهال اولیه دین اسلام در غدیر خم و پیروی از ولایت است
استاندار لرستان گفت: نهال اولیه دین اسلام، در غدیر خم و پیروی از ولایت است و برگزاری مناسبت های مختلف همچون عزاداری محرم و پیاده روی اربعین ریشه در غدیر دارد.

به گزارش هناسه نیوز ،  فرهاد زیویار در ستاد برگزاری مهمانی بزرگ، ویژه عید غدیرخم، ضمن اشاره به آیه سوم سوره مائده اظهار کرد: واقعه غدیر به قدری اهمیت دارد که در آخرین حج به پیامبر اسلام(ص) دستور داده شد که اگر این کار را انجام ندهد، رسالت خود را انجام نداده و پس از انجام می گوید امروز دین را بر شما کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم.

وی ریشه انجام مراسمات مذهبی و عمل به شعائر دینی توسط شیعیان را شعور و درک عمیق نسبت به واقعه غدیر دانست و افزود: نهال اولیه دین اسلام در غدیر خم و پیروی از ولایت است و برگزاری مناسبت های مختلف همچون عزاداری محرم و پیاده روی اربعین ریشه در غدیر دارد.

استاندار لرستان بیان کرد: امروز با هماهنگی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، ستاد هماهنگی برگزاری مراسم غدیر برگزار شد.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری مراسم عید غدیر در ۱۶ تیر ماه، افزود: عمده تاکید و نظر اعضای ستاد و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری این است که از ظرفیت های مردمی برای برگزاری پرشور این مراسم استفاده شود.

استاندار لرستان با اشاره به حضور پرشور دستگاه‌های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت و مشارکت کارکنان دستگاه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی درست و به موقع در سطح دستگاه‌های مختلف و به کمک صدا و سیما و تشکل های دینی و مردمی این شرایط فراهم شود که عید ولایت امسال شایسته تر از سال های گذشته در استان لرستان و مراسم اصلی آن در محل مصلای الغدیر خرم آباد و خیابان شورا برگزار شود.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.