تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
1

اقدام فرهنگی “نه به پلاستیک” در قالب آموزش شهروندی

  • کد خبر : 9792
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
اقدام فرهنگی “نه به پلاستیک” در قالب آموزش شهروندی
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به استفاده از کیسه پارچه ای به جای نایلون گفت :  اقدام فرهنگی "نه به پلاستیک" در قالب آموزش شهروندی باید رواج یابد در این راستا اصحاب رسانه می‌توانند، تاثیرگذار باشند

علی سالاروند ۲۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت رسانه‌ها در جهاد تبیین همیشه مورد توجه بوده ونباید از ظرفیت رسانه‌ها در جهاد تبیین غافل شد و برنامه‎‌ریزی در این حوزه حائز اهمیت است.

سالاروند با اشاره به احداث ۲۵۰۰ خامه محط زیست در کشور افزود : تخصصی‌ترین  خانه‌های محیط زیست در لرستان هستندکه اولین خانه فناور را با کمک جهاد دانشگاهی استان در جهت حل مشکلات زیست‌محیطی تشکیل دادیم.

این مسئول یادآور شد : مشکلات زیست محیطی توسط خانه های تخصصی به سازمان انتقال می‌یابد و کمبود نیرو را در بسیاری مواقع برطرف کرده و در قالب آن بسیاری از مشکلات بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ محیط زیست لرستان با وجود همه کمبودها، رتبه دوم کشورای را در حوزه آموزش به خود اختصاص داده است.

این مسئول  خاطرنشان کرد: هوشمندسازی دریاچه گهر شروع شده و طی روزهای آینده می‌توان به صورت آنلاین از این ظرفیت گردشگری دیدن کرد.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۲۸ آلودگی زیست محیطی ثبت شده در این استان بیشترین مورد مربوط به آلایندگی کارخانه ها با ۱۴۲ مورد بوده که ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، ۱۵ مورد کشتارگاه های دام و طیور، ۶ مورد جایگاه پسماند، یک مورد تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، یک مورد تصفیه خانه، چهار پرونده در حوزه بیمارستان، یک پرونده تصفیه خانه و ۵۵ مورد نیز سایر موارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه  ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر نیز دستگیر شدند افزود : میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: موزه تنوع زیستی در قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد و انواع حیات‌وحش استان در این موزه ساماندهی شده و مردم می توانند از آنان بازدید کنند .

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.