تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
0

تالاب بیشه دالان بروجرد منزلگه پرندگان مهاجر و بومی

  • کد خبر : 9789
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تالاب بیشه دالان بروجرد منزلگه پرندگان مهاجر و بومی
فرماندار بروجرد گفت : تالاب بیشه دالان بروجرد منزلگه پرندگان مهاجر و بومی و ظرفیت گردشگری بروجرد اس

به گزارش هناسه نیوز ، نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار بروجرد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد

در این نشست مسلم مرادی با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست حیاتی است  اظهار کرد : باید از محیط زیست حفاظت شود چرا که متعلق به آیندگان است

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد صنعت استان در بروجرد قرار دارد افزود : با وجود این ظرفیت فرصت مناسب است که شغل ایجاد و کار آفرینی شود .

این مسئول اضافه کرد : برای حفظ منابع آبی و محیط زیست اگر فکر اساسی نکنیم در آینده دچار بحران خواهیم شد، همچنین منابع آب نگران کننده است و باید در این راستا تلاش کنیم و مانع بروز چالش شویم.

مرادی با بیان اینکه صنعت باید محافظت از محیط زیست که مربوط به همگان است را انجام دهندیادآور شد : مشکلات زیست محیطی تعدادی از کارخانجات شهرستان بروجرد بررسی و برطرف شده است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه نجات تالاب ها در دستور کار دولت سیزدهم است اذعان داشت : تالاب بیشه دالان یک سرمایه خوب در بروجرد است که بخشی از آن در گذشته تصرف شده و باید با تلاش مضاعف مشکلات این جاذبه طبیعی را برطرف کنیم و در این راستا اصحاب رسانه می‌توانند، تاثیرگذار باشند.

وی افزود : تالاب بیشه دالان بروجرد منزلگه پرندگان مهاجر و بومی بسیاری است که هر ساله در فصل کوچ، به این تالاب می‌آیند و زمستان‌های خود را در خنکای دلپذیرِ آنجا می‌گذرانند. محافظت از تالاب‌ها با توجه به اهمیت بالای آن‌ها برای محیط زیست امری ضروری است.

این مسئول اضافه کرد : مشکلات تصفیه‌خانه نساجی بروجرد نیز نیازمند بهینه‌سازی بوده که در حال انجام است، همچنین تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجرد نیز برای سال آینده با قدرت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

مرادی بیان داشت: قطع انشعاب ۸۸ چاه و آزادسازی منطقه نظام آباد از دست زمین خواران از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ محیط‌زیست بروجرد بوده است.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.