تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
1

 ۱۲ بنای تاریخی لرستان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته می‌شود

  • کد خبر : 9590
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
 ۱۲ بنای تاریخی لرستان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته می‌شود
مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی کشور گفت: ۱۲ بنای تاریخی لرستان اواخر آبان امسال برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

به گزارش هناسه نیوز ، شهاب طلایی شکری در بازدید از اماکن تاریخی خرم‌آباد و بروجرد با بیان اینکه با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اواخر آبان‌ماه امسال ۱۲ بنای تاریخی لرستان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته می‌شود، گفت: تسهیلات صندوق احیا نیز در سطح ملی برای بنا‌هایی که واگذار شده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص حمایت‌های این مجموعه از فعالان بخش خصوصی گفت: حمایت‌هایی برای افراد و بهره‌بردارانی که بخواهند در احیای بنا‌های تاریخی مشارکت کنند از جمله معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی کشور افزود: لرستان ظرفیت‌های متنوعی در زمینه احیا و مرمت و همچنین واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی دارد از این رو بسته واگذاری بنا‌های تاریخی لرستان پس از استان اصفهان در اولویت دوم کشور قرار گرفته است.

آقای طلایی شکری ادامه داد: این ظرفیت‌ها در لرستان مغفول مانده که نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان استان با بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این خانه‌های تاریخی است که خوشبختانه در این زمینه همدلی و همگرایی خوبی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان هم در این بازدید از واگذاری حق بهره‌برداری چهار بنای تاریخی لرستان تاکنون به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبرداد.

عطا حسن‌پور اضافه کرد: این بنا‌ها شامل دو خانه تاریخی در بروجرد و دو خانه تاریخی در خرم‌آباد است که مراحل احیا و بهره‌برداری از آن‌ها انجام و یا در حال انجام است

Views: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.