تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
1

قطار سازندگی نیاز است با سرعت بیشتری حرکت کند

  • کد خبر : 9464
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۵۶
قطار سازندگی نیاز است با سرعت بیشتری حرکت کند
خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: دولت سیزدهم در ارتقای شاخص های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام های موثری برداشته است، البته این قطار سازندگی نیاز است با سرعت بیشتری حرکت کند تا دستاوردهای بیشتری برای کشور در پی داشته باشد و رفاه مردم را رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین “سید احمدرضا شاهرخی” در خطبه های این هفته نمازجمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر اظهار داشت: دولت سیزدهم در حالی اداره کشور را تحویل گرفت که طبق گفته مسوولان دولت قبل خزانه بدون پول بود و کسری بودجه، مطالبه ماهیانه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی پیمانکاران، طرح رتبه بندی معلمان که دولت دوازدهم آن را در بودجه نوشت، ولی اعتباری برای آن لحاظ نکرد از جمله مطالبات و درخواست هایی بود که از دولت قبل برجا مانده بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دایره تلاش های دولت در کلیه وزارت خانه ها و سازمان های سطح استان ها در حوزه های مختلف محیط زیست، جلوگیری فرار مالیاتی، آب، برق، انرژی، مسکن و توجه به آموزش و پرورش و همچنین دولت الکترونیک بسیار گسترده است.

خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: دولت سیزدهم در ارتقای شاخص های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام های موثری برداشته است، البته این قطار سازندگی نیاز است با سرعت بیشتری حرکت کند تا دستاوردهای بیشتری برای کشور در پی داشته باشد و رفاه مردم را رقم بزند.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلاورمردی های شهید “اسکندر بیرانوند” اظهار کرد: امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند” از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که قبل از انقلاب به عنوان افسری شجاع و حافظ این سرزمین شناخته و با پیروزی انقلاب اسلامی با دانش نظامی آمیخته با غیرت و جوانمردی برخاسته از لرستانی بودن در خدمت نظام اسلامی قرار گرفت و با شروع جنگ تحمیلی با فرماندهی لشگر ۸۴ در عملیات های مختلف کنار دیگر فرماندهان آنچنان درخشید که نامش برای همیشه در تاریخ پرافتخار این سرزمین ثبت شد.

وی افزود: دلاورمردی های شهید “اسکندر بیرانوند” را باید نوشت و در قالب هنر به نسل امروز معرفی کرد و به مکتبی که چنین سربازانی تربیت کرده است، بالید.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بیان کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است، شیعیان در طول تاریخ در مکان های مختلفی سکونت داشته و جمعیتی متفرق بودند که در یک مکان زندگی نمی کردند و لازم بود این جمعیت متفرق به هم متصل و در مسیر آرمان ها و ارزش های دینی حرکت کند و یک کنگره و همایشی بزرگ در کربلا و روز اربعین رقم بزند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنگره بزرگ اربعین هر کسی بتواند کمک کند، اجرش قابل توصیف نیست، عنوان کرد: از ملت عراق تشکر می کنیم که از تمام امکانات خود جهت خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) استفاده می کنند و همچنین از دست اندرکاران ستاد اربعین و کلیه مردم و دستگاه های اجرایی استان که در برگزاری کنگره عظیم اربعین تلاش می کنند قدردانی می کنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت، تاکید کرد: هفته دولت فرصتی است که خدمتگزاران خدمات صورت گرفته را به مردم بیان و اقدامات خود را برای آینده با کیفیت و کمیت بیشتری ارائه دهند .

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو یار امام راحل بودند که در مدت کوتاه خدمت خود الگوهایی از خدمتگزاری بی منت را ارائه دادند به همین منظور روز شهادت این ۲ شهید بزرگوار به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: بطور قطع در این مقطع حساس از تاریخ که جبهه ارزش های نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه تبهکار صف آرایی کرده است، هر گونه خدمتی که به مردم ارائه و سبب شود سرمایه اجتماعی مردم حفظ و بر محبان اهل بیت افزوده و این راه نورانی ادامه پیدا کند، اجر و پاداش بیکرانی خواهد داشت.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه کشور و مردم مشکلاتی از جمله گرانی دارند، افزود: در تولید، توزیع و مصرف مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری دولت و مردم رفع شوند تا خدمات برجسته دولت کمرنگ نشود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از کلیه ظرفیت ها و آموزش های فنی و حرفه ای سبب می شود بسیاری از مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی رفع شود.

وی افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال باقی مانده باید اقدامات اساسی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم، بهبود اقتصاد، کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال پایدار و مهار گرانی انجام دهد .

به گفته نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در راستای رفع مشکلات بیکاری و معیشتی مردم باید مشکلات برخی صنایع استان که بیشتر در مرکز به وسیله قوه قضاییه و یا قوه مجریه قابل حل هستند، رفع شود.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9464

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.