تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
4

برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر و کنگره شهدای استان در مهرماه

  • کد خبر : 9327
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر و کنگره شهدای استان در مهرماه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر رویداد بین‌المللی و کنگره شهدای استان رویداد  ملی در مهرماه خبر داد

به گزارش هناسه نیوز ، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی در ادامه نشست های سه شنبه خبری لرستان در جمع اصحاب رسانه ، ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه در مهرماه  سال جاری سه رویداد بزرگ بین‌المللی و ملی به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار می‌شود اظهار کرد : جشنواره موسیقی نوای مهر رویداد بین‌المللی و کنگره شهدای استان رویداد  ملی خواهد بود که مهرماه برگزار خواهد شد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر تصریح کرد: استان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

وی افزود : از قوی‌ترین شوراهای ترویج کشور ، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان است چراکه اقای استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان  از مدیران پایه در این راستا هستند و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی از ثمره‌های این شورا است .

هاشمی اضافه کرد :  با کمک کمیته‌های تخصصی و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته،  تولید محتوای کنگره ملی ۶۵۵۴ شهید لرستان با ۵ پیش اجلاسیه، از بهترین کنگره‌های کشور خواهد شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به  تحقق ساخت یادمان ۵۲ شهید جاویدالاثر خرم‌آباد تصریح کرد : بیش از ۲ هزار خاطره شفاهی خانواده شهداثبت گردیده و  بازسازی گلزارهای شهدا یکی دیگر از کارهای انجام گرفته است .

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۱۴گلزار شهدا در لرستان وجود دارد تاکید کرد : ۱۱۳ مورد  از گلزار شهدا بازسازی شده است و گلزار شهدای خرم‌آباد با هزار و ۲۰۰ شهید و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  تا مهرماه آماده خواهد شد .

این مقام مسئول  از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگرانتقاد کرد و گفت : جز دو بانک سپه و دی مابقی بانکهای متولی با وجود داشتن بودجه و اعتبار از دادن تسهیلات خود را مبرا کرده اند ، که در این زمینه  مدیون بوده و باید پاسخ‌گو باشند

هاشمی یاد آور شد : در حال حاضر جلد اول دانش‌نامه دفاع مقدس که مجری تهیه آن بنیاد حفظ آثار است آماده بوده و در محضر مقام معظم رهبری از آن رونمایی خواهد شد.

این مسئول گفت: به تأسی از حضرت رقیه(س) که در اسارت شهید شد امسال طرح شهدای قریب برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود ۱۵ شهید قریب در استان، آزادگانی که در اسارت به شهادت رسیده و در زندان‌های رژیم بعثی به خاک سپرده شده‌اند، گفت: حدود ۱۰ پیکر از این شهدا به کشور باز نگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث یک درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی لرستان است، گفت: این موضوع با معاونت و مدیریت برنامه‌ریزی استان و مدیرکل امور اقتصادی این قضیه حل شد و به زودی به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

Views: 29

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.