3

از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است

  • کد خبر : 9181
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است
مدیر کل بهزیستی لرستان گفت : از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است

همایون عموزاده در جلسه کمیته پدافند غیر عامل با تشریح سیاست های بهزیستی در بحث توانمد سازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت ها گفت: تغییر رویکرد در سیاست‌های جمعیتی کشور، باعث شده است  تا توجه بیشتری به چالش‌های فرزندآوری شود و اینکه چه موانعی پیش روی زوجین برای فرزندآوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند رو به افزایش جمعیت سالمند و در عین حال، کاهش آمار ازدواج و پایین آمدن نرخ فرزندآوری در بین خانواده‌ها، باعث شده تا سیاست‌های جمعیتی کشور دستخوش تغییرات اساسی شود گفت:  هر یک از دستگاه‌های مرتبط با سلامت، خانواده و جمعیت باید برنامه‌هایی  برای افزایش جمعیت کشور در دستور کار داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی، گفت: وزارت بهداشت نیز تا حدودی در افزایش آمار زاد و ولد مسئولیت بیشتری دارد. به آن جهت که علاوه بر فعالیت در زمینه ترغیب افزایش جمعیت کشور، سلامت نوزادان و مادران را نیز بر عهده دارد.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

خبرنگار؛

حسن ایزدی
خبرنگاروسردبیر

بازدیدها: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

#header{ margin: 0 auto; }