تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
2

انجام یکهزار و ۵۰۰ پارامتر شیمیایی بر روی آب تولیدی شهر و روستالرستان

  • کد خبر : 9151
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۳۹
انجام یکهزار و ۵۰۰ پارامتر شیمیایی بر روی آب تولیدی شهر و روستالرستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: یکهزار و ۵۰۰ پارامتر شیمیایی و ۶۰۰ پارامتر فلزات سنگین بر روی آب تولیدی شهر و روستا انجام شده است

به گزارش هناسه نیوز ، یاسر اکبریان اظهار کرد: این آزمایشگاه ها دارای گواهی‌نامه ۱۷۰۲۵ هستند و به دلیل برخورداری از بهترین تجهیزات و نیروهای متخصص توانسته اند فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را به‌خوبی انجام دهند که منجر به دریافت و تمدید این گواهی‌نامه از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور شده است.

وی با بیان اینکه تأمین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی یکی از رسالت‌های آبفا است، عنوان کرد: آبفا با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط همچون مراکز بهداشت استان، تمام شاخص‌های کیفی آب شرب را رعایت می‌کند تا آب شرب سالم و بهداشتی با رعایت تمامی استانداردهای لازم در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار گیرد.

اکبریان در خصوص پایش وضعیت منابع آب شرب شهروندان، اظهار کرد: نمونه‌برداری و تحلیل‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی از منابع آب چشمه و چاه، مخزن و شبکه توزیع از اولویت خدمات شرکت آبفا است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بخش شهری تعداد ۶۲۴ آزمون باکتریولوژی، ۱۴ هزار و ۱۱۶ آزمون کلرسنجی، ۱۲ هزار و ۸۶۵ آزمون کدورت‌سنجی و ۶۳۰ آزمون HPC توسط آزمایشگاه‌های سطح استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، بیان کرد: همچنین در روستاها تعداد چهار هزار و ۳۵۶ آزمون باکتریولوژی، ۱۷۲ هزار و ۲۱۱ آزمون کلرسنجی، ۲۱۰ هزار و ۵۶۵ آزمون کدورت‌سنجی و سه هزار و ۵۱۳ آزمون HPC توسط آزمایشگاه‌های سطح استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۱۹ آزمایشگاه در استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند.

وی اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب شمرد و گفت: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش، تعداد ۵۵ باب مخزن آب نیز مورد شستشو و گندزدایی قرار گرفته است.

۴۵۶هزار و ۶۳۱ هزار اشتراک شهری و ۱۴۷ هزار اشتراک آب روستایی در لرستان واگذار شده است و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب نیز در استان وجود دارد.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=9151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.