تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
0

زنان ایرانی پرچمدار زن مسلمان هستند

  • کد خبر : 8999
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
زنان ایرانی پرچمدار زن مسلمان هستند
معاون رئیس جمهور ورئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ها قبل بیان کردند زن ایرانی در ایران اسلامی پوشش باید هویت ولای زن اسلامی زنده کند ادامه داد: امروز در جهان، زنان ایرانی پرچمدار زن مسلمان هستند.

به گزارش هناسه نیوز ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آیین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر با تبریک روز دختر بیان کرد: نقش بی نظیر تربیت دختران را مادران برعهده دارند.
وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی و فرهنگ عظیم مردم لر، جایگاه زن محوری و برجسته است توضیح داد: تاریخ این مردم محوریت زنان و عظمت زنان را در خود جای داده و به همین دلیل دشمنان این ملت انگشت اشاره به سمت هویت زن ایرانی و مسلمان است.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: شخصیت با کرامت حضرت معصومه به‌عنوان یک دانشمند و فقیه با عظمت علمی و انسانی مجاهد و زنی انقلابی است که در عرصه جهاد و مبارزه فرد برجسته ای است و نماد دختر است.
وی گفت: دختران ما می دانند که در نگاه تمدنی ایران اسلامی زن مسلمان ایرانی چند وجهی است و مبارز و با عفت است.

معاون رئیس جمهور افزود: مسئله حجاب در ۱۵۰ سال اخیر توسط دشمن سیاسی شده و قرن‌ها زن ایرانی عفیف و با حجاب بوده است و زنان مبارز زیادی در ایران و به ویژه لرستان با حجاب بوده اند.
وی اظهار داشت: این پوشش زن ایرانی نشان دهنده زن در میدان است و زنان لر نقش مهمی در اقتصاد ایل خود داشتند و در عرضه آموزش تلاش و کوشش داشتند ودر عرصه قیام و مبارزه حاضر شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:حالا در ۱۵۰ سال اخیر استکبار می خواهد حجاب را مانع اعلام کند و آن چیزی که آنها دنبال می کنند این است که با کنار زدن عفت، زنانه جامعه را به لحاظ فرهنگی دچار خلل کنند.
وی افزود: طاغوت تلاش کرد زنان ما را به سیاه چاله ببرد و زن ایرانی را با جشن های مختلف به ابتذال بکشاند اما زن ایرانی بیدار بود و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شهید داد.
وی اظهار داشت: لرستان ۴۵۰ شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این آثار فرهنگی همه جانبه اگر موثر بود در دوران پهلوی اثر می گذاشت اما زنان مجاهد به گواه تاریخ به شهادت رسیدند.
وی افزود: دختران ما دارای هویت ایران و اسلام هستند و دختران فاطمی و زینبی هستند وامید است فرزندان انقلاب در تحقق آرمان های اصیل انقلاب باشند.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.