تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
1

ایثارگران شاغل در لرستان تبدل وضعیت شوند

  • کد خبر : 8993
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
ایثارگران شاغل در لرستان تبدل وضعیت شوند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با انتقاد از عدم تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در لرستان، گفت: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا، مرکز توانبخشی و ... به موقع پرداخت نشده است.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی امروز سه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در سری دوم سفرها بخش اصلی ماجرا پیگیری مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قبلی است، اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان جزو استان‌های پیشتاز هم در تعداد جلسات و هم تعداد مصوبات است.

وی با بیان اینکه در دبیرخانه اجرایی شدن مصوبات این شورا را دنبال می‌کنیم، گفت: درخواست ما این است که در استان نیز این مصوبات عملیاتی شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات این شورا در استان، عنوان کرد: بخشی از این مصوبات اجرا و بخشی هنوز عملیاتی نشده است.

قاضی زاده هاشمی، بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی خوبی در استان صورت گرفته، هیئت‌های اندیشه ورز همکاری خوبی داشته‌اند، ایجاد پیوست فرهنگی متناسب با ایثار و شهادت از فعالیت‌های صورت گرفته بوده است، تعداد کنگره‌هایی که برگزار شده، مطلوب است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خدمت رسانی به جامعه هدف، ادامه داد: ارزیابی‌هایی صورت گرفته، ۱۰ دستگاه به وظایف خود تا حد عمل کرده‌اند، بقیه دستگاه‌ها عملکرد مناسبی در این رابطه نداشته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه طبق ماده ۷۴ قانون جامعه ایثارگران وظیفه داریم که سالانه گزارشی را به رهبری و سران سه قوه بدهیم و عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران را اعلام کنیم، بیان داشت: امسال با جزئیات این گزارش ارائه می‌شود، دستگاه‌ها یک مشاور در حوزه ایثارگران تعیین کنند تا مسئولیت دستگاه‌ها را در این رابطه دنبال کند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه گزارش عملکرد شش ماهه این شورا به مرکز، عنوان کرد: در حوزه اشتغال، تعداد بیکاران جامعه ایثارگری در استان اعلام شوند.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعداد تقاضاها در این رابطه در استان افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: امیدواریم همت جدی صورت گیرد که این عدد کاهش پیدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به حوزه استخدام‌ها، گفت: ۱.۱۴ صدم درصد افزایش داشته‌ایم، این عدد در سال گذشته ۶۳۵ نفر ایثارگر و… بوده و در حالی که در سال قبل از آن ۵۵۷ مورد بوده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه انتظار نداریم که همه هشت هزار نفر در دولت استخدام شوند، گفت: اما بالاخره ۳۰ درصد از استخدام‌ها مربوط به ایثارگران است، حداقل باید این عدد رعایت شود.

وی با اشاره به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، گفت: از ۳۳۱ مجوزی که صادر شده، ۹۰ نفر در این رابطه پذیرفته شده است و با تکمیل ظرفیت ۱۲ نفر دیگر اضافه شده است، مجوز به طور کامل عملیاتی نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در آزمون دوم که به زودی برگزار خواهد شد، سهمیه ما به تفاوت باید مدنظر قرار گیرد، گفت: سازمان اداری استخدامی باید نیازمندی‌ها در حوزه نیروی انسانی مناطق مختلف را اعلام کنند تا این مجوز استخدام نیرو که داده شده، اجرایی شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران نیز، گفت: چهار هزار و ۱۹۹ مجوز در این رابطه برای استان در نظر گرفته شده، دو هزار و ۲۰۴ نفر از آن تحقق پیدا کرده، هزار و ۹۹۵ نفر هنوز در کارگزینی دستگاه‌ها مانده‌اند.

وی بیان داشت: این قانون است، حق است، بالاخره این حق باید به موقع عملیاتی شود، درخواست ما این است که این موضوع در لرستان مورد توجه قرار گیرد.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.