تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
1

مهمانی بزرگی در راه است

  • کد خبر : 8980
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
مهمانی بزرگی در راه است
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از یک مهمانی بزرگ در 16 تبر ماه خبر داد

به گزارش هناسه نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تنها عیدی که عید بزرگ نامیده می‌شود روز غدیرخم است اظهار کرد : عید ولایت امسال در مرکز استان شروع خواهد شد و در صورت موفقیت سال بعد در شهرستانها هم راه اندازی می شود .

این مسئول افزود : برای برگزاری این جشن نزدیک ۱۵۰ موکب در محورهای مختلف فرهنگی و خدماتی وجود دارد . هرچند بودجه و هزینه این مراسم را  خیرین، موکب دارها، هیئات، اصناف و …  بر عهده می گیرند ،و به نحوی همه می توان در این کار ارزشمند سهیم باشند .

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۶۳۸ برنامه قرآنی در لرستان اجرا شده است تصریح کرد :  لرستان دارای ظرفیت های دینی بسیاری است که باید به صورت بودجه ویژه دیده شود .

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اشاره به جشنواره فرهنگی اجتماعی چله انقلاب سال گذشته خاطر نشان کرد : پارسال ۱۶  هزار و ۴۰۶ نفر در ۲۹ رشته در این جشنواره شرکت کردند  وحدود ۲۲۱ مسجد و ۱۷۶ پایگاه مقاومت در اجرای این برنامه ما را یاری دادند، و در اجرای این برنامه استان به ۷۷ بلوک و ۳۱۹ محله تقسیم شد.

این مسئول  یادآور شد : در جشنواره چله انقلاب حدود ۲۵۴۳ نفر به مرحله شهرستانی و ۳۷۸ نفر به مرحله استان راه یافته و در نهایت ۹۴ نفر برگزیده شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: بیش از ۸۰۰ نفر در قالب طرح امین در مدارس و بیش از ۲۰۰ نفر در قالب طرح هجرت در استان مشغول به فعالیت هستند همچنین در حال حاضر ۱۰ نفر روحانی مستقر در مناطق محروم این استان حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی به خانه های عالم اشاره کرد و گفت : ۲۴۰ خانه عالِم درروستاهای لرستان برای استقرار مروجان مذهبی و روحانیون و مبلغان دینی وجود دارد که علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای مبلغان، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هستند.

وی اضافه کرد : امروز دشمنان در فضای رسانه‌ای و فرهنگی با اعتبارات ویژه در تلاش هستند لذا این آمادگی در استان دارد بودجه فرهنگی و دینی را واقعی و در راستای اهداف مورد نظر هزینه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری ۶۶۳۸ کنش قرآنی در ماه رمضان سال جاری، بیان کرد: در این ماه برنامه‌های متنوعی برگزار شد که در حوزه قرآنی جزء خوانی چهارباغ را داشتیم و اتفاق دیگر محفل قرآنی قلعه فلک‌الافلاک بود.

حجت الاسلام قدرتی تاکید کرد : ساختمان «چمن سلطان» شهرستان الیگودرز که بلااستفاده مانده را پیگیر هستیم که تغییر کاربری پیدا کند چراکه مردمی بودن را شاخصه مهم برنامه‌های تبلیغات اسلامی دانسته و ساماندهی، پشتیبانی و حمایت از نهادهای فرهنگی و دینی مختلف را وظیفه خود می دانیم .

.

Visits: 33

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.