تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

کشت کاملینا در ۵۳۰۰ هکتار از اراضی لرستان / خرید ۲۵۰ دستگاه ادوات کشاورزی 

  • کد خبر : 8898
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
کشت کاملینا در ۵۳۰۰ هکتار از اراضی لرستان / خرید ۲۵۰ دستگاه ادوات کشاورزی 
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ما باید به سمتی برویم که بهره‌وری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم، گفت: با توجه به نقش تناوب کشت در افزایش بهره‌وری یکی از اولویت‌های ما ظرف یکسال گذشته توجه به تناوب کشت بوده است.

به گزارش هناسه ، سید عماد شاهرخی درکارگاه آموزشی مدیریت مراحل کاشت،داشت ،برداشت وفرآوری دانه های روغنی کاملینا اشاره به اینکه یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تناوب کشت است، اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم که بهره‌وری را افزایش دهیم، با توجه به نقش تناوب کشت در افزایش بهره‌وری یکی از اولویت‌های ما ظرف یکسال گذشته توجه به تناوب کشت بوده است.

وی بیان کرد: سیاست گذاری ما در حوزه کشت کلزا و دانه‌های روغنی به خاطر تناوب کشت بوده است، علاوه بر مزیت اقتصادی دانه‌های روغنی، هدف ما از توسعه کشت دانه‌های روغنی تناوب کشت بوده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: سطح زیر کشت کاملینا در کل کشور ۱۳ هزار هکتار است که از این میزان ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آن در لرستان کشت می‌شود.
شاهرخی خاطر نشان کرد: اینکه ما رتبه اول را در کشت کاملینا به دست آورده‌ایم، یک فرصت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: ما باید یافته‌های خود را هم از لحاظ علمی هم ارقام و هم توصیه های فنی توسط کارشناسان به مزارع انتقال دهیم، در این صورت قطعا شاهد تحول در بخش کشاورزی خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر پیاده سازی و ریل گذاری طرح ارتقا بهره‌وری، خاطرنشان کرد: ورود دانش به بخش کشاورزی یعنی افزایش ضریب دانش که نتیجه آن ارتقا و افزایش تولید و بهره‌وری است، موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه کل ادوات برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال گذشته ۷۰ دستگاه بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که امسال حدود ۲۵۰ دستگاه را در حوزه جهش تولید خریداری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاشت، داشت و برداشت به موقع از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: اگر می‌خواهیم همه مراحل کاشت، داشت و برداشت د به موقع انجام شود، باید دستگاه‌های مورد نیاز را فراهم کنیم.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.