تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

روستاهای بالای ۲۰‌ خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

  • کد خبر : 8864
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
روستاهای بالای ۲۰‌ خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش هناسه نیوز ، مجتبی صارمی بیست و پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با احداث یک سایت جدید توسط اپراتور همراه اول از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روستای «سراب شیخ عالی» و روستاهای اقماری «زیر تنگ خیاط»، «هره باغ»، «چاله چاله رشنو»، «غلام آباد»، «حسین آباد» و «میرزا آباد» از توابع شهرستان سلسله با ۳۵۹ خانوار و پوشش جمعیتی یکهزار و ۲۰۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و از خدمات اینترنت تلفن همراه بهره مند شدند.

وی افزود: حدود ۴۰ میلیارد ریال صرف اجرای این طرح شده است.

صارمی بیان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات و دسترسی نقاط محروم استان به اینترنت پرسرعت از اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان به طور جدی در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر مناطق محروم استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به تحقق ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این زمینه دست یابیم که این امر می‌تواند در رشد و توسعه این مناطق نقش بسیار مهمی داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: در سیل پلدختر نیز ارتباطات پلدختر به طور کامل قطع شد، طی چند سال دو پروژه جایگزین برای فیبر نوری پلدختر تعریف و مخابرات زحمت آن را کشید که یکی در مرحله افتتاح و دیگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی  به آخرین وضعیت کارخانه فناوری و نوآوری لرستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این کارخانه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: محل احداث این کارخانه در خیابان ۶۰ متر خرم‌آباد در نظر گرفته شده و خوشبختانه اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین شده است.

Visits: 28

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.