تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1

شرکت های خصوصی، کارخانجات و صنایع استان تحقیقات و پژوهش های توسعه ای خود را به دانشگاه محول کنند

  • کد خبر : 8763
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
شرکت های خصوصی، کارخانجات و صنایع استان تحقیقات و پژوهش های توسعه ای خود را به دانشگاه محول کنند
رئیس دانشگاه لرستان گفت: شرکت های خصوصی، کارخانجات و صنایع استان باید تحقیقات و پژوهش های توسعه ای خود را به دانشگاه محول کنند تا به همان میزان نیز از مالیات آنها کسر شود اما این امر تاکنون در استان انجام نشده است.

به گزارش هناسه نیوز ، نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه لرستان با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه در سالن جلسات شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی نظری دراین  نشست به مسئله حجاب و عفاف پرداخت واظهار کرد : حجاب جز اصول دین ما است و به عنوان معلم که وظیفه تعلیم و تربیت بر عهده مان است با دیدن بد حجاب با بهترین شبوه کمتریت ضایعات ورود پیدا می کنیم و به دانشجویان متذکر می شویم .

وی خاطر نشان کرد : وسعت دانشگاه ۴۳۰ هکتار بود که سال های گذشته بخشی برای علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، پارک علم و فناوری و مسکن مهر واگذار شد و اکنون وسعت زمین های در اختیار ۲۱۲ هکتار می باشد که ۶۰ هکتار آن ساخته شده است .

این مسئول یادآور شد : ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود  بطوریکه سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای دانشکده ادبیات، ۳۰ میلیارد تومان از منابع سفر و سازمان بودجه برای پل و تقاطع غیر همسطح دسترسی به دانشگاه، ۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی دانشگاه اخذ شد و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات مصوب شده که پیگیری برای جذب آن ادامه دارد.

نظری با اشاره به اینکه  یکی از مسایل واحدهای اقماری شهرستان ها، کمبود هیات علمی است که بخشی از جذب های جدید به این مراکز اختصاص داده شده است اظهار کرد :  در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی هم  بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه هستند .

این مسئول ادامه داد: درخواست احداث ۲ هزار واحد مسکن متاهلی نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده که قراردادی بین این وزارتخانه، وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حال انعقاد است و که باید پیگیری لازم برای تحقق کامل درخواست استان صورت گیرد.

نظری اشاره ای به خوابگاه متاهلین کرد و اضافه کرد: بر اساس قانون حدود ۶ میلیارد تومان سهم دانشگاه لرستان برای ایجاد خوابگاه متاهلی است که کافی نیست بنابراین باید دستگاه های اجرایی در این خصوص همکاری و کمک کنند

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «یادواره بزرگ شهدای دانشجویی استان لرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود؛ از رسانه‌ها تقاضا دارم برای انعکاس خبرهای کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان لرستان و یادواره شهدای دانشجوی این استان، پای کار بیایند».

دکتر علی نظری افزود: «دانشگاه لرستان در راستای تقویت نهضت ترجمه از درون به بیرون، ترجمه زندگی‌نامه شهدای استان به سایر زبان‌های دنیا از جمله زبان‌ انگلیستی را آغاز کرده است».

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: «از رسانه‌های استان تقاضا دارم بخشی از مطالب رسانه‌ی خود را به معرفی شهدای والامقام اختصاص بدهند».

رییس دانشگاه لرستان گفت: مجوز جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی برای این دانشگاه پارسال اخذ شده است و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه تا پایان سال به حدود ۴۵۰ نفر می رسد.

Visits: 56

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.