تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

لرستان رتبه ششم کشور را در اجرای آبیاری تحت فشار دارد

  • کد خبر : 8709
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
لرستان رتبه ششم کشور را در اجرای آبیاری تحت فشار دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان مقام ششم کشور را در اجرای آبیاری تحت فشار دارد و از استان‌های پیشتاز در بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش هناسه نیوز ، سید عماد شاهرخی در جریان بازدید از اراضی پایاب سد ایوشان شهرستان خرم آباد اظهار کرد: پروژه سیستم نوین آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد ایوشان در منطقه پل هرو، روستای کله جوب با وسعت ۳۸۰ هکتار از اراضی منطقه و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی افزود: با احتساب این طرح یکهزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد ایوشان تحت سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

شاهرخی بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه افزایش تولید، افزایش راندمان آبیاری در مزرعه و صرفه جویی تا میزان ۷۰ درصد، توزیع نسبتاً یکنواخت آب در مزارع منطقه و کمک به معیشت کشاورزان و تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه سهم اعتبار دولتی این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد تومان است، عنوان کرد: درباره اجرای موارد فنی و تاثیرگذاری پروژه در منطقه، نوع جذب اعتبار از کمک‌های فنی و اعتباری و همچنین تعامل بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو توضیحاتی به نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.