تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
1

دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان در حالت آماده باش قرار دارد

  • کد خبر : 8578
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان در حالت آماده باش قرار دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این دانشگاه تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش هناسه نیوز ، دکتر بهرام دلفان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه اعلام هشدار قرمز هواشناسی در استان روسا و مدیران شبکه، بیمارستانها، مراکز بهداشتی، درمانی، ستادی و مسوولان مراکز اورژانس ۱۱۵ و سایر مسوولان مرتبط با موضوع باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه استحفاظی خود حضور داشته و تمام مرخصی و ماموریت های خارج موضوع مسوولان و پرسنل لغو است.

وی افزود: اقدامات لازم را جهت جلوگیری از قطعی احتمالی آب، برق، گاز و تلفن به دلیل بارش‌ها در کلیه مراکز زیر مجموعه دانشگاه اعم از مراکز اداری درمانی بخصوص در بیمارستان‌ها انجام گردد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات به مراکز به خصوص در مناطق تحت سیل انجام و مراکز پر خطر سریع تخلیه شود، اظهار داشت: لایروبی و به ویژه تخلیه رسوبات از دهانه خروجی آب محوطه و پشت بام مراکز سریع انجام شود.

وی ادامه داد: اعزام بیماران اورژانسی با حفظ تمهیدات لازم و هماهنگی قبلی و بررسی شرایط مناسب صورت پذیرد از اعزام غیر ضروری و غیراورژانسی تا پایان مخاطره جدی پرهیز شود.

دلفان گفت: تمامی آمبولانس های اورژانس ۱۱۵، بیمارستانها و خودروهای ستادی و بحران با باک پر بنزین و در آماده باش کامل باشند و در جهت رفع نقص و تامین تجهیزات کافی اقدامات لازم به عمل آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بررسی های لازم در جهت دپوی مناسب دارو و تجهیزات در بیمارستانها و مراکز اورژانس ۱۱۵ انجام شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر استحکام سازه های سبک و کانکس های داخل مراکز به عمل آید و در صورت نیاز مقاوم سازی لازم انجام شود افزود: خطر سقوط اشیاء و تجهیزات پرتابل در محوطه مراکز بررسی و پیگیری شود افزود:هرگونه حادثه را سریع به مدیریت بحران دانشگاه جهت اقدام اعلام شود.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Views: 24

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8578

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.