تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
2

لرستان قطب دارویی کشور است

  • کد خبر : 8477
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
لرستان قطب دارویی کشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از قطب‌های تولید داروی کشور هستیم، گفت: در لرستان سه کارخانه تولید داروی شیمیایی و سه کارخانه تولید داروی گیاهی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری هناسه نیوز ، بهرام دلفان در نشست خبری با خبرنگاران در ۲۲ فروردین ماه سال جاری اظهار کرد : خبرنگاران وظایف سنگینی بر عهده دارند که واقعیت ها را ببیند ، مطالبه گر خوبی باشند  ، به حرفهای دروغ استناد نکنند ، بی دلیل جامعه را مشوش نکنند ،و چه مسئول باشیم و چه نباشیم با همدلی و هم فکری بتوانیم در کنار هم استان را از تنگ نا نجات دهیم

وی افزود : در حال حاضر ۱۰۵ پروژه حوزه سلامت لرستان که از مدت‌ها قبل، تعطیل شده بود ادامه دارد که امیدوارم طی امسال و سال آینده تکمیل شوند.

این مسئول اضافه کرد : در حوزه تجهیزات بیمارستانی هم به‌جز بیمارستان‌های دورود و عشایر خرم‌آباد، که mri آن‌ها در آینده راه‌اندازی می‌شود مابقی بیمارستان‌ها مجهز به این تجهیزات سنگین پزشکی هستند که برای خرید تجهیزات سنگین بیمارستانی استان دو میلیون و ۱۰۰هزار یورو هزینه شده است.

دلفان با بیان اینکه بخشی از حوزه های درمان را به بخشی خصوصی واگذار کنیم ادامه داد : اگر فعالیت‌های آزمایشگاهی با ارائه خدمات به بیماران، با همان تعرفه دولتی، به بخش خصوصی واگذار شود به اشتغال‌زایی نیز کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : بومی گزینی یکی از راه های فرار مغز هاست اگر به این مقوله توجه شود آن استان از نظر بهداشت و سلامت پیشرفت بهتری خواهد کرد .

وی افزود : حوزه سلامت در بخش‌های صنعت غذایی، آزمایشگاه، تجهیزات پزشکی دارویی می‌تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند که در این راستا علوم پزشکی استان از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه با وجود مشکلات فراوان اجازه تعطیلی و روند تکمیل پروژه‌های بزرگ علوم پزشکی لرستان داده نشد و روند تکمیل این پروژه‌ها ادامه دارد خاطر نشان کرد : با تکمیل پروژه‌های علوم پزشکی لرستان ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های گهر دورود، نیایش خرم‌آباد، امام علی(ع)، رومشکان و رازی کوهدشت به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

دلفان تصریح کرد : برخی دستگاه هایی اجرایی از نگاه های جزیره ای به پروژه ها پرهیز کنند چرا که برخی پروژه‌ها از جمله بیمارستان‌های فردوسی و مهرگان خرم‌آباد به دلیل عدم همکاری ارگان‌های دولتی هنوز به اتمام نرسیده اند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود دارو در استان اذعان داشت : این مشکل مختص به کل کشور است و لرستان نیز از آن مستثنی نیست، اما تلاش کردیم در مراکز درمانی و بیمارستانی این کمبود کمتر احساس شود.

دلفان یاد آور شد :  ۳۲۰ میلیاردتومان به دلیل گران شدن اقلام دارویی به شرکت‌های دارویی بدهکار هستیم و این رقم را باید از محل بیمه پرداخت کنیم.

وی خدمات دندان پزشکی را از گران‌ترین خدمات پزشکی دانست و با اشاره به برگزاری هشت اردوی جهادی دندانپزشکی در مناطق محروم لرستان، گفت: در اردوهای جهادی خدماتی در حوزه‌های پزشکی اجتماعی مانند مادران باردار، کودکان زیر شش سال، دندانپزشکی کودکان، کشیدن و عصب‌کشی دندان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان عشایر خرم‌آباد راه‌اندازی شده است تصریح کرد :  برای دیگر شهرهای استان هم تا پایان امسال، این مهم  راه‌اندازی می‌شود.

دلفان عمده‌ترین مصوبات حوزه بهداشت و درمان این استان در جریان سفر سال ۱۴۰۰ هیئت‌ دولت را تکمیل سه بیمارستان نیمه‌تمام دانست و افزود : ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد مصوب شد، که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ تخصیص یافت و تاکنون مبالغی از آن پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد :  ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان‌های گهر دورود و رازی کوهدشت مصوب شده است، که مبالغی به طرح بیمارستان کوهدشت در سال گذشته اختصاص‌یافته است و یک‌سوم تخت‌های بیمارستانی استان جدید شده است.

Visits: 60

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.