تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

۹۰۰جنگلبان افتخاری در لرستان ساماندهی می شوند

  • کد خبر : 8442
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
۹۰۰جنگلبان افتخاری در لرستان ساماندهی می شوند
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:برنامه ریزی برای ساماندهی و تعریف تیم های حرفه ای ۹۰۰جنگلبان افتخاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش هناسه نیوز ، حسین میرزایی” روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:‌ لرستان نخستین استان جنگلی در زاگرس و چهارمین استان در سطح کشور می باشد

وی افزود : لرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و ۸۰۰ هزار هکتار مرتع دارد که باید دست کم ۱.۵ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در این مناطق انجام می شد در حالیکه تاکنون تنها ۶۲۰ هزار هکتار انجام شده است.

میرزایی تصریح کرد :  توسعه منابع طبیعی؛ احیای مراتع و مقابله با بیان زایی از اهداف مهمی است که برای این مهم طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در دستور کار قرار گرفته است و سهم لرستان از این رقم ۳۰ میلیون اصله خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه ۱۲.۵ میلیون اصله نهال در لرستان وجود دارد خاطر نشان کرد :  با توجه به اینکه ۲۵ درصد مساحت استان شیب بالای ۴۰ درصد دارد نگهداری نهال ها بسیار حایز اهمیت است.

میرزایی متوسط فرسایش خاک در لرستان ۲۵ تن در هکتاردانست و اضافه کرد : در برخی نواحی به ۵۰ و مناطقی مانند نوژیان به ۷۰ تن در هکتار هم افزایش یافته است.

در پایان نشست خبری ، خبرنگاران با حضور در بام لرستان به کاشت نهال پرداختند

Visits: 18

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.