تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

گازرسانی به روستاها ارمغان طلوع انقلاب در شهرستان سردسیر دلفان

  • کد خبر : 8216
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
گازرسانی به شهرها و روستاهای دلفان یکی از خدمات چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود چراکه پیش از انقلاب، خبری از نعمت گاز در این شهرستان سردسیر نبود

به گزارش هناسه نیوز به نقل از ایرنا،گاز طبیعی به عنوان سوختی تمیز و سازگار با محیط زیست، به عنوان یکی از عوامل مهم تولید در سبد انرژی مصرفی بیشتر کشورهای جهان جا باز کرده است که علاوه بر نقش غیر قابل انکاری که در بخش صنعتی، تولیدی و بهبود شاخص های اقتصادی دارد یکی از ارزان ترین سوخت های در دسترس بخش خانگی است.

شهرستان دلفان با یکهزار و ۷۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق کوهستانی و سردسیر محسوب می شود که مصرف بالای سوخت و سردسیر بودن آن گازرسانی به این منطقه را ضرورتی اجتناب ناپذیر کرده بود .

گاز برای مردم شهرستان سردسیر دلفان نعمتی است که ‌از دهه ۷۰ با گازرسانی به شهر نورآباد مرکز شهرستان آغاز شد و با خدمت به روستاها ادامه یافت.

یکی از شهروندان شهر نورآباد می گوید: قبل از گازرسانی به شهر، دغدغه تامین نفت سفید برای زمستان های سخت و سرد وجود داشت و برای تهیه آن شاهد صف های طولانی بودیم که مردم را آزار می داد.

این مدیر بازنشسته به مشکلات تهیه کپسول گاز اشاره کرد و گفت: امروز با شبکه گاز خانگی، رفاه و ایمنی برای مردم محقق شده است اما هرگز سختی های آن دوران را فراموش نمی کنیم.

گازرسانی به مناطق مختلف دلفان در حالیست که پراکندگی و قرار گرفتن روستاها در مناطق سخت گذر و تعداد کم خانوارهای برخی روستاها از چالش های اصلی گازرسانی است اما با این حال اقدامات شرکت گاز به روستانشینان قابل تقدیر است .

در چند سال گذشته روند گازرسانی به روستاهای دلفان جهش چشمگیری داشته تا جایی که این شهرستان در آستانه قرار گرفتن در فهرست مناطق سبز است.

رییس اداره گاز دلفان می گوید: تاکنون شهرهای نورآباد، هفت چشمه و برخوردار و۳۶۲روستای این شهرستان از خدمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

سعید چراغی افزود: همزمان با دهه فجر امسال نیز ۱۰روستا با اعتبار ۳۰میلیارد تومان با ۳۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند که با بهره برداری از این طرح ها ضریب گازرسانی روستایی به ۹۸درصد می رسد.

وی ادامه داد: همچنین کار گازرسانی به ۱۸روستا در محور بابابزرگ با اعتبار ۲۱میلیارد تومان آغاز می شود و علاوه بر این هم اکنون کار گازرسانی در ۹روستای مناطق سخت گذر در دست اجرا است.

به گفته چراغی بابهره برداری از طرح های در دست اجرا تعداد روستاهای گازدار دلفان به ۳۹۹روستا خواهد رسید و و دلفان به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: از تعداد ۴۱۳روستای واجد شرایط گازرسانی در دلفان تنها ۱۴روستا باقی خواهد ماند که با تخصیص اعتبار در سال آینده امیدواریم کار گازرسانی به این مناطق پایان یابد.

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8216

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.