تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
1

بیش از ۵۷ میلیارد تومان برای ساخت ۱۰۹ کلاس درس در لرستان

  • کد خبر : 8193
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت بهره برداری ۱۰۹کلاس درس در قالب ۲۹ مدرسه استان همزمان با ایام دهه فجر هزینه شده است.

به گزارش هناسه نیوز ، یونس بهاروند ایران نیا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: فروردین امسال ۶ مدرسه با ۱۷ کلاس، هفته دولت ۱۶ طرح با ۱۸ کلاس و مهر ماه ۱۸ مدرسه با ۶۸ کلاس درس در استان تحویل شده است و دهه فجر نیز ۲۹ مدرسه با ۱۰۹ کلاس درس تحویل می شود.

وی عنوان کرد: یکهزار و ۱۰۰ مدرسه کشور روز پنجشنبه هفته جاری بصورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور بهره برداری می شود.

بهاروند ایران نیا گفت: دانش آموزان لرستان بسیار مستعد هستند و شایستگی فضاهای مناسب آموزشی را دارند اما در سال های گذشته، تنگناها مانع از ایجاد زیرساخت های لازم شده که امید است با محرومیت زدایی دولت سیزدهم بتوانیم گام های موفقی برداریم.

وی با اشاره به طرح شهید پناهی در سطح استان اظهار داشت: بنیاد برکت با تقبل ۴۰ درصد هزینه در اجرای این طرح بسیار تاثیر گذار است تا مدارس روستایی کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز با مدارس استاندارد جایگزین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه استان با ۱۶۵ طرح به ظرفیت ۲۶۰ کلاس درس بیشترین آمار طرح شهید پناهی را در کشور به خود اختصاص داده است عنوان کرد: این طرح مهرماه ۱۴۰۲ به سرانجام می رساند که تاکنون ۴۲ طرح آغاز شده ، ۳۵ طرح آماده عقد قرارداد است و تا پایان سال نیز ۱۰۰ طرح به پیمانکار واگذار می شود.

بهاروند ایران نیا افزود: همچنین در این طرح ۱۲ مدرسه سنگی با محیط استاندارد جایگزین می شود اما در مجموع ۷۷ مدرسه سنگی لرستان تا مهرماه سال آینده برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس غیر استاندارد در لرستان حدود ۶ هزار و ۹۰۰ مورد استاندارد سازی شده و علاوه بر طرح های شهید پناهی اکنون ۸۷ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی با ۵۱۰ کلاس درس در حال احداث است.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.