تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2

مردم سرمایه های اجتماعی حکومت هستند

  • کد خبر : 8172
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
مردم  سرمایه های اجتماعی حکومت هستند
امام جمعه خرم آباد از مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به سرمایه اجتماعی مردم و به اعتماد مردم نیاز داریم.

به گزارش هناسه نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه در همایش ۳۰۰ نفری بصیرتی با موضوع جهاد تبیین بین ناظران ایثارگر خرم آباد و چگنی اظهار کرد: افرادی باید در این مجموعه به نام فقها و حقوق دانان نظارت کنند که قوانین بر خلاف شرع نباشد، بر انتخابات نظارت کرده، حافظ جمهوریت و اسلامیت باشند و حق الناس را حفظ کنند.

وی گفت: گزارش ها و داوری باید بر اساس عدل و انصاف صورت گیرد و اگر کسی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، به وظیفه شرعی عمل نکند، اگر تخلف ببیند و چشم ببندد مرتکب حرام شرعی شده است.

وی اظهارکرد: مسئولیت ها و وظایف نباید در روح و روان ما تاثیر بگذارد و نباید ما را از مسیر عدل و انصاف دور کند همچنین شایسته سالاری، نفعی تبعیض، رعایت عدل و انصاف از جمله ویژگی های مهمی در عرصه خدمتگزاری است که باید رعایت شود.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در هر جایی که می خواستیم داوری کنیم، حتی اگر آن شخص از نزدیکترین افراد برای ما باشد نباید تفاوتی داشته باشد و ملاک باید قانون قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دانش و تجربه های لازم در همه زمینه ها، از جمله در برگزاری انتخابات تجربه و دانش لازم را دارید، گفت: بعضی رویدادهای تلخ در ایام انتخابات شنیده و روی می دهد که برخی از آنها را باید از قبل پیشگیری کرد و اگر به پیشگیری منتهی نشد باید آنها درمان کرد، به گونه ای که سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد مردم حفظ شود .

وی تصریح کرد: در هیات های اندیشه ورز آسیب ها باید شناسایی شود و برای آن راهکارها بیان و پیشگیری و اگر هم ابتلا حاصل شد درمان شود آن هم درمانی فوری و قطعی که به اعتماد مردم صدمه نزند.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.