تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
1

بیش از  ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی  و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به استان

  • کد خبر : 7881
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۸
بیش از  ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی  و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: هر چند معتقدم در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های آن اعتباری متناسب با ظرفیت کشاورزی استان اختصاص داده نشده است، اما در مجموع مصوبات سفر قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: هر چند معتقدم در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های آن اعتباری متناسب با ظرفیت کشاورزی استان اختصاص داده نشده است، اما در مجموع مصوبات سفر قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری هناسه نیوز  در لرستان ، سیروس ابراهیمی در جشنواره تخصصی زنبور عسل و فرآورده‌های آن که در نورآباد برگزار شد، به مصوبات سفر رییس جمهوری در استان اشاره کرد و افزود: هر چند معتقدم در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های آن  اعتباری متناسب با ظرفیت کشاورزی  استان اختصاص داده نشده است، اما در مجموع مصوبات سفر قابل توجه است.

وی افزود:  حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی  و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به استان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اگر از  ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم، مصوبات سفر می‌تواند کاتالیزور خوبی به سمت رشد و توسعه استان باشد.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد ، یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های لرستان به ویژه در بخش کشاورزی برگزاری جشنواره‌ها است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است و قطعا در رشد و توسعه استان اثرگذار است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بخش کشاورزی است، اما سهم کشاورزی در رشد و توسعه استان  کمتر  از ۲۰ درصد است و در این زمینه به بازنگری نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های کشاورزی آب و منابع آبی است، خاطر نشان کرد:  اما همه قضیه کشاورزی آب نیست، کشاورزی استان که می‌تواند صنعتی و صادرات محور باشد، یک کشاورزی سنتی و معیشتی است.

ابراهیمی با توجه به اینکه کشاورزی لرستان سهم خوبی را‌ در اقتصاد استان  بازی نمی‌کند، عنوان کرد: موضوع پژوهش و تحقیقات باید مورد توجه قرار بگیرد، در واقع  آمایش و مطالعه عمیق و جدید ضروری است.

وی ادامه داد: باید چند کار را در راستای توسعه کشاورزی دنبال کنیم، تعدد جشنواره‌ها نقش مهمی در پیشرفت بخش کشاورزی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: موضوع دیگر تولید محصولات بر اساس استانداردهای‌جهانی است، بازاریابی هم بسیار مهم است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اهمیت  افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی، افزود: نقش آموزش و ترویج در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی  مهم است.

وی با بیان اینکه دولت در بخش زیرساخت‌ها و تسهیلات ارزان قیمت ورود جدی دارد، گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و امسال نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=7881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.