تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

برند سازی محصولات کشاورزی در شهرستان نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد

  • کد خبر : 7877
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۵۶
برند سازی محصولات کشاورزی در شهرستان نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی محصولات کشاورزی در  شهرستان نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی محصولات کشاورزی در  شهرستان نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد.

به گزارش پایگاه خبری هناسه نیوز ، یحیی ابراهیمی ظهر امروزپنجشنبه  در جشنواره تخصصی زنبور عسل و فرآورده‌های آن با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی راه توسعه در لرستان بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت تعریف شده است، عنوان کرد:  مهمترین محور در بخش کشاورزی بر اساس آبو تخصیص آب است، میزان ذخیره آب در کشور  50 میلیارد مترمکعب است و  در خوزستان ۳۰ میلیارد متر مکعب است.

وی با بیان اینکه: در لرستان اما با وجود ۱۳ میلیارد مترمکعب حجم آب‌های روان، سهم ذخیره آب کمتر از نیم درصد است.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: درادوار گذشته و بر اساس سند آمایش سرزمین در حق استان و به ویژه دلفان در بحث آب  اجحاف شده است، به طوری که میانگین اراضی آبی در کشور ۴۶درصد، سهم لرستان ۲۳ درصد و سهم شهرستان تنها ۹ درصد است.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکل بیکاری در استان را حل کنیم ، مسیر آن  توسعه بخش کشاورزی و زیر ساخت‌های کشاورزی است.

وی اظهار کرد:در سفر رییس جمهوری به لرستان تنها ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، افزود: در حالی که در استان ایلام با ۲۰۰ هزار هکتار ۲ هزار میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان از جمله نخود و عسل نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: موضوع دیگر توجه به فرآورده‌های ناشی از عسل مانند بره موم و ژل رویال است.
وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: نگاه به تولید و کیفیت محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که بتواند صادرات و ارزش افزوده را به دنبال داشته باشد.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=7877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.