تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

گروه‌های جهادی استان با تخصص‌های مختلف حامی و پشت سر دولت هستند

  • کد خبر : 6881
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
گروه‌های جهادی استان با تخصص‌های مختلف حامی و پشت سر دولت هستند
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت : کلیه گروه‌های جهادی استان با تخصص‌های مختلف حامی و پشت سر دولت هستند و این آمادگی را دارند در هر عرصه‌ای که دولت نیاز به حضور این گروه‌ها در استان داشته باشد پای کار بیایند.

سردار مرتضی کشکولی در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: ۲۵ درصد توان گروه‌های جهادی سپاه استان از امروز خدمات متنوعی را به محرومان در شهر و روستا ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده بی‌نظیری بود که به تعبیر امام راحل  انفجار نور بود، افزود: تشکیل بسیج در دل انقلاب اسلامی نور علی نور و تشکیل گروه‌های جهادی در دل بسیج نیز نورعلی نور بود و هرچه  جلوتر می‌رویم جلوه‌های نورانی بیشتری از این پدیده بی‌نظیر قرن بیستم که در ادامه سرنوشت جهان بشری را از دست زورگویان و مستکبران جهان نجات می‌دهد، می‌بینیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بسیج سازندگی با هدف‌گذاری درست محرومیت‌زدایی در سپاه و بسیج شکل گرفت، عنوان کرد: ایجاد ظرفیت برای بروز و ظهور استعدادهای جوان، استفاده از ظرفیت جوانان دغدغه‌مند و ولایتمدار برای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی و همچنین سازمان‌دهی خیل عظیم پشتوانه  جوانان در صحنه جهاد برای تنوع نیاز کشور دو روی سکه تشکیل  بسیج سازندگی هستند.

وی بیان کرد: نسل اول بسیجیان کشور جمع شدند و نیاز دفاع مقدس را رفع کردند و پس از آن درصحنه‌های سیاسی و امنیتی و امروز نیز در محرومیت‌زدایی و توسعه همواره به‌عنوان پشتوانه قوی نظام و انقلاب پای کار بوده و هستند.

کشکولی گفت: هر دولتی که سرکار بیاید با هر نگرش و نگاه سیاسی به سپاه، بسیج، محرومین و اهداف انقلاب که گاها در دوره‌هایی که دولت‌ها همسو نبودند ولی خیل عظیم گروه‌های جهادی و بسیج بدون هیچ‌گونه چشمداشتی و در یک غربت سیاسی خلأهای محرومیت و نیاز کشور را پر کردند و  در هر دوره‌ای بیمه‌کننده کشور و انقلاب هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: خیل عظیم  گروه‌های جهادی و بسیج مردم را از برکات نظام بهره‌مند و به‌نوعی حلقه وصل مردم و حاکمیت نیز هستند و اجازه نمی‌دهد یک واگرایی در مردم نسبت به نظام و انقلاب ایجاد شود.

وی اظهار کرد: امروز بر نعمت بسیج و گروه‌های جهادی باید شکر کنیم که جوانان انقلابی و بدون چشمداشت مادی وقت، جوانی، تخصص خود را در خدمت نظام و انقلاب می‌گذارند و باید این آمادگی را داشته باشیم که با الگودهی در منطقه به کمک نیروهای مقاومت بشتابیم.

کشکولی افزود: با اعزام گروه‌های جهادی فنی و انقلابی به منطقه نیازهای کشورهای مقاومت را باید برطرف کنیم تا از نیاز و وابستگی این کشورها به کشورهای دشمن کاسته شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۸۱ گروه جهادی استان با ۳۰ هزار نفر جمعیت فعال هستند. امروز ۶۳۰ گروه به مناطق محروم به مدت ۱۰ روز در عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، گروه اجتماعی، گروه در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین، مهارت‌آموزی و اشتغال، بسیج مهندسین کشاورزی، گروه‌های رفع مشکلات حقوقی و مهندسی صنعت اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی استان عمدتاً فعال در شهرها، روستاها  و محلات نزدیک فعالیت می‌کنند ولی اخیراً  به کلیه پایگاه‌های مقاومت و نواحی دستور داده‌ایم  تا پایان سال ۱۴۰۱ گروهای جهادی را راه‌اندازی کنیم  که صدها و هزاران کیلومتر دورتر از استان جهت محرومیت‌زدایی اعزام شوند.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.