تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4

رونمایی از کتابهای «قافله اشک و آه»و «بهشت بی‌نشان» در خرم‌آباد

  • کد خبر : 6867
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
رونمایی از کتابهای «قافله اشک و آه»و «بهشت بی‌نشان» در خرم‌آباد
کتاب «بهشت بی‌نشان» یادنامه ۴۴ شهید جاویدالاثر شهرستان خرم‌آباد نوشته محمدتقی عزیزیان رونمایی شد.

در حاشیه نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر لرستان که به همت شهرداری خرم‌آباد در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، از کتاب «بهشت بی‌نشان» و «قافله اشک و آه» رونمایی شد.

ویراستاری کتاب «بهشت بی‌نشان»را فاطمه پوری برعهده داشته و حسین قاسمیان و مهدی بشیری نیز به ترتیب صفحه‌آرایی و طراحی جلد این کتاب را برعهده داشته‌اند و این کتاب با شمارگان هزار نسخه در انتشارات پراکنده خرم‌آباد منتشر شده است.

در کتاب مذکور به معرفی زندگی و نحوه شهادت و بیان خاطراتی از شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد از جمله شهید شاوه گُجری، اسدالله حسنوند، سعید گیل‌آبادی، مصطفی جان‌احمدی، شیخ‌عباس حسنوند، سیدتاج‌الدین هاشمی‌نسب، علی‌رضا پاپی، ابوالفضل شمس‌بیرانوند، کرم‌جان سگوند، قدرت‌الله شمس، فرهاد شاه‌احمدی، صحبت‌اله حیدری‌چگنی، یونس ساکی، نورالدین رحم‌خدایی، مصطفی گودرزی، نصیر میردریکوند، محمدعلی شرفی، رحیم علی‌محمدی، حجت‌اله حیدری، حیدر میرزایی‌چگنی، ابراهیم سگوند، علی‌راست بهاروند، غلامرضا آشناگر، محمود احمدی‌حاجی، بگشیر علی‌پور، شکرعلی بهاروند، منصور حیدری، مرتضی زینی‌وند، نصرالله شاه‌حسینی، آسا شعبانی، محمد صحرایی، علی‌احمد عزیزی‌کمالوند، رسول جلدانی، مهرداد یاراحمدی، مجید دالوند، رمضان گل‌پیرا، نادر افشاری، احمد قادریگانه، کوچک‌علی بهاروندکهزادوند و عزت‌الله دارایی‌پشم پرداخته شده است.

در یاداشت منتشر شده در کتاب «بهشت بی‌نشان» آمده است: از محاسن برنامه‌های کلان فرهنگی این است که می‌توانند در موضوع مربوطه، جریان‌سازی کنند و اتفاقات بسیاری را در سطوح مختلف رقم بزنند.

کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید والامقام استان لرستان از آن دسته برنامه‌های کلان بود که همزمان با برنامه‌ریزی و تولید و توزیع محصولات فرهنگی مرتبط با برگزاری اجلاسیه و اختتامیه، توانست ضمن دسته‌بندی موضوعات و تقسیم وظایف در بین نهادها و مراکز و مراجع ذیربط به نتایج درخوری برسد.

کمیته تألیف، تدوین و نشر از آن دسته گروه‌هایی است که در ضمن برگزاری کنگره شکل گرفت و با فراز و فرودهایی همراه شد؛ گذشته از هرگونه نواقص و کاستی‌ها، آنچه مسلم شد این بود که حوزه هنری لرستان به عنوان کمیته تألیف، تدوین و نشر کتب کنگره، دستاوردهایی را برای بدنه نشر و ادبیات و پژوهش استان لرستان به ارمغان آورد و برنامه‌هایی را رقم زد، از جمله این اتفاقات می‌توان به آموزش نیروهای متخصص در زمینه خاطره‌نگاری، تاریخ شفاهی، تدوین و تألیف کتب شهدا و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و فعال‌سازی ناشران اشاره کرد.

کتاب «قافله اشک و آه» با موضوع نوحه‌های محرم و اربعین نوشته آرش احمدی۵۵۰ صفحه‌ و ۷۲ مجلس شامل ۵۰۰ قطعه و محتوا از نوحه‌ها، مرثیه‌ها و روضه‌های صادق آهنگران سه دهه بعد از دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

به گفته آرش احمدی هدف از انتشار کتابِ اشک و آه معرفی شاخص و الگو در مداحی است و در این کتاب تصویری روشن از مداحی گفتمان‌ساز، جریان‌ساز، حماسی و بصیرت‌افزا در واکنش به رویدادها ارایه شده است.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Visits: 9

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.