تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
1

توسعه پایدار در گرو تحقق درآمدهای مالیاتی

  • کد خبر : 6778
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
توسعه پایدار در گرو تحقق درآمدهای مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی، توسعه پایدار رادر گرو تحقق درآمدهای مالیاتی برشمرد

به گزارش هناسه نیوز ، هادی ملکشاهی تشریح کرد: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه است که علاوه بر رونق اقتصادی موجبات تحقق عدالت اجتماعی، خدمات و عمران و آبادانی کشور را فراهم می‌آورد.

مدیر کل امور مالیاتی گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی صرف عمران،آبادانی و امور زیربنایی می‌شود و از سویی مالیات به سبب ثبات و ماهیت قابل پیش بینی آن، همواره به‌عنوان بهترین روشِ فاقد آثار تورمی برای تأمین مخارج دولت، مورد توجه بوده است.
ملکشاهی با اشاره به اعداد و ارقام لایحه بودجه ۱۴۰۱ اذعان داشت این اعداد و ارقام بیانگر رشد قابل توجه درآمد مالیاتی نسبت به قانون بودجه سال گذشته است. و این از ویژگی‌های مثبته قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است که به شکل قابل توجهی به ارتقای توانایی‌های مالیاتی اقتصاد ملی پرداخته است.
ملکشاهی توجه به درآمدهای مالیاتی را نویدی بر عزم ملی جهت تغییر ساختار فعلی و حرکت در مسیر مالیات ستانی به شیوه هوشمند و اتکا بر درآمدهای پایدار دانست و خاطر نشان کرد:
اداره کل امور مالیاتی استان لرستان در سال جاری با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی مانند شناسایی مودیان جدید، دریافت اطلاعات کارتخوان و تراکنش‌های بانکی، اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیری معوقات مالیاتی به دنبال تحقق کامل درآمدهای مالیاتی با همکاری و مشارکت مسئولین و مودیان محترم مالیاتی برای نیل به عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است.

هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی در خاتمه بر ضرورت ارتقای تفکر و فرهنگ مودی مداری با رویکرد افزایش رضایت‌مندی مودیان، بهبود تمکین مالیاتی و صیانت همزمان از حقوق دولت و مودیان مالیاتی تاکید داشت.

Visits: 6

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.