تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
2

تاکنون ۱۳۰۰ تن روغن ویژه ماه مبارک رمضان در سطح بازار توزیع شده است

  • کد خبر : 6748
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
تاکنون ۱۳۰۰ تن روغن ویژه ماه مبارک رمضان در سطح بازار توزیع شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۵,۰۳۷ تن شکر، ۹۲۸ تن مرغ منجمد، ۱۶ تن گوشت قرمز منجمد، 1300تن روغن و ۱۰ تن خرما در سطح بازار توزیع شده است.

سید عماد شاهرخی در جلسه “تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان استان لرستان” که به ریاست آقای دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان و با حضور تمامی اعضاء در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد گفت: طی چهار ماه پایانی سال و فروردین ماه امسال تعداد ۱۴۶ جلسه در قالب قرارگاه امنیت غذایی و کارگروه تخصصی تنظیم بازار برگزار شده است که نتیجه این جلسات آرامش حاکم بر بازار می باشد.

وی گفت؛ در سال گذشته میزان ۱۰,۵۴۲ تن برنج در سطح بازار توزیع شده است که طی ماه مبارک رمضان ۵,۰۳۷ تن دیگر در سطح بازار توزیع شده است که این میزان ۸۰ درصد برنج مورد نیاز استان را شامل می‌شود و توزیع برنج کماکان ادامه دارد،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در همین مدت ۹۲۸ تن مرغ منجمد، ۱۶ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است که در راستای ادامه روند تنظیم بازار ۴۰ تن دیگر گوشت قرمز منجمد توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰۰ تن روغن ویژه ماه مبارک رمضان در سطح بازار توزیع شده است گفت؛ موجودی روغن در حال حاضر ۲۰۰ تن می باشد که ۴۰۰ تن دیگر خریداری شده و در حال حمل به استان می باشد و میزان ۱۰ تن خرما در سطح بازار توزیع شده است.

سیدعماد شاهرخی در خصوص تولید و قیمت کودهای فسفاته و پتاسه گفت؛ در حال حاضر ۲۱۶ شرکت تولیدکننده داخلی ۱۳۶۴ نمونه کود را در داخل کشور تولید می‌کنند که ۸۵ درصد نیاز کشور را تامین می کنند، در حال حاضر قیمت کودهای فسفاته و پتاسه ۴۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه از باقیمانده نهاده‌های اسفندماه سال گذشته ۸ هزار تن کنسانتره تولید و توزیع نماید گفت؛ با توجه به خشکسالی پیش رو میزان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده های دامی و تسهیلات ارزان قیمت برای دامپروران درخواست شده است.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.