تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
1

احداث ۱۹۷ خانه هلال در مناطق صعب العبور

  • کد خبر : 6599
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
احداث ۱۹۷ خانه هلال در مناطق صعب العبور
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت : در دو سال اخیر 197 خانه هلال را در مناطق روستایی و صعب‌العبور راه اندازی شده است

ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ، نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

در این نشست مشترک، صارم رضایی مدیرعامل هلال احمر لرستان در سخنانی به بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای ستادی و عملیاتی این جمعیت در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت:  حدود ۱۹۱ جمعیت ملی داریم که هلال احمر نیز زیرمجموعه فدراسیون جمعیت ملی است و در واقع هلال در رأس بحران‌هاست و توانسته تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد،

وی افزود : در سال‌های گذشته ۴۹۷۷ نوع حادثه در استان داشتیم، که هلال احمر به بیش‌از یک میلیون و ۷۳ نفر افراد حادثه دیده از طریق هوایی و زمینی خدمت رسانی کرده است .

وی گریزی به سیل سال ۹۸ کرد و افزود : در سیل فروردیم ۹۸ ؛  25 استان کشور درگیر سیل شد و لرستان هم یکی از این استانها بود که  موجب خسارات زیادی شد . و در آن سال  145 هزار و ۷۲۲ نفر امدادرسانی کردیم و حدود ۱۰ هزار چادر توزیع شد ؛  در سیل لرستان توانستیم کمک‌های خوبی را از کشورهای مختلف جذب کنیم که جمعیت هلال‌احمر لرستان مورد تقدیر قرار گرفت .

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: سیل گذشته درسی برای ما بود که توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم. و در همین راستا در حوزه امداد و نجات سعی کردیم ناوگان خودرویی را به روز کنیم .

رضایی افزود: اصحاب رسانه در بحث احداث داروخانه کمک خوبی به هلال‌احمر داشتن، که الان در سطح کشور دارند به عنوان یک الگو معرفی شود، فقط در بحث داروهای خاص ورود کردیم.

وی با اشاره به کمک های هلال احمر به بیماران نیازمند گفت: یکی از خدماتی که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال های گذشته در دستور کار قرار داده، ارائه کمک های بلاعوض به بیماران نیازمند است. این خدمات در قالب کمک هزینه معیشتی و پرداخت هزینه های دارو و درمان انجام می شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در خصوص داوطلبین جمعیت هلال احمرعنوان کرد:  این جوانان  بیشتر در جذب کمک‌های مردمی ، گلریزان ، اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم کمک شایانی به هلال احمر کرده اند .

این مسئول خاطر نشان کرد : در ایام کرونا ۲۰ هزار پک لوازم تحریر توسط جمعیت جوانان جمع آوری و توزیع شده است، همچنین  توزیع لوازم بهداشتی و ماسک و ضدعفونی مناطق حاشیه‌ای را داشتیم.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Views: 3

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6599

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.