تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024
1

۸۲۰۰ تن جو بین عشایر لرستان توزیع می‌شود

  • کد خبر : 5937
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۳
۸۲۰۰ تن جو بین عشایر لرستان توزیع می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۸۲۰۰ تن جو طی روزهای آتی از طریق سامانه مالیار بین عشایر استان توزیع می‌شود.

سید عماد شاهرخی در دیدار با مدیرکل و کارکنان امور عشایر و مدیر کارخانه آرد ایران عشایر که امروز ۳۰ بهمن‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به عشایر استان از جمله راهسازی، آبرسانی، بهسازی چشمه‌ها، آبی کردن زمین‌های زراعی و کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی و… ارائه شده است که ادامه مسیر خدمات‌رسانی بیشتر به این ولی‌نعمتان همراهی و همکاری و مدیریت جهادی همه همکاران این حوزه را بیش‌ازپیش می‌طلبد.

وی بابیان اینکه در سفر اخیر هیئت دولت به لرستان ۷۹ میلیارد تومان برای حوزه عشایر مصوب شده است، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان آن تاکنون جذب و به‌منظور راهسازی مناطق عشایری هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ارائه دقیق آمار و اطلاعات تأکید کرد و افزود: باید نقشه راه و برنامه مدونی برای حوزه عشایر طراحی کنیم تا در خدمت‌رسانی به عشایر کوتاهی صورت نگیرد.

هوشنگ نورمحمدی مدیرکل امور عشایر لرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مهندس شاهرخی به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: عشایر لرستان با ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار و ۸۳ هزار نفر جمعیت حدود ۴.۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، یک و نیم میلیون رأس دام، ۵ درصد از صنایع‌دستی، ۸۵ هکتار هزار هکتار از زمین‌های زراعی و ۱۳۰۰ باغات استان را در اختیار دارند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۵۷ تن آرد، ۸۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین این عزیزان توزیع شده است و همچنین تعداد ۹۰۰۰ نفر جهت استفاده از بیمه عشایری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۵۰۶ نفر در سال جاری تحت پوشش این سازمان قرارگرفته‌اند.

مدیرکل امور عشایر لرستان ادامه داد: ۲۱۹ سرپرست خانوار در مرحله اول از دامدار کارت به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=5937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.