تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
1

‍ فرهنگ ایثارگری به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 5643
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۶:۴۳
‍ فرهنگ ایثارگری به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: حیات انقلاب اسلامی وابسته به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

“امیرحسین قاضی زاده هاشمی” در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: لرستانیها به دلیل صفت شجاعت همواره در خط ولایت بوده و هستند

.وی با اشاره به اینکه ولایی بودن مردم لر در قبل از انقلاب و جریان انقلاب اسلامی زبانزد بوده و ادامه دارد گفت: بعد از انقلاب اسلامی هم لرها همواره در عرصه های مختلف، حضور حماسی داشته اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: حفظ حیات انقلاب اسلامی وابسته به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسالت بنیاد شهید حفظ پیوستگی این سرزمین است و پیوست گفتمانی، فکری و فرهنگی جامعه دینی ما باید فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه راه حفظ فرهنگ ، مرجعیت بخشی است اظهار داشت: در این راستا به کار فرهنگی و تربیتی نیاز داریم و الگوها و افراد موفق را باید به جامعه معرفی و آنها را برجسته کنیم.

وی افزود: به همین منظور باید تصویری از شهدا و جانبازان را نشان دهیم که همچنان در حال ایثار هستند چون مردم ایثار را با ایثارگر می شناسند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: جریان ایثارگری به پایان نرسیده و همچنان این فرهنگ ادامه دارد و باید به منزلت وکرامت خانواده های این افراد توجه کرد.

وی با اشاره به قانون تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: مطالبات قانونی محقق نشده بسیار است و اگر بخواهیم تمامی قوانین را  برای آنها پیاده کنیم ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و بودجه این نهاد ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

قاضی زاده هاشمی افزود: پاداش پایان خدمت جانبازان ۴۰ هزار میلیارد  تومان بار مالی دارد و این در حالی است که دولت ظرفیت محدودی دارد و باید منابع تامین شود و بیشترین رشد در لایحه بودجه، ایثار و شهادت بوده و این موارد باید با کمک مسولان منطقه  و مردم حمایت شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و مسکن اقدامات خوبی برنامه ریزی شده ،ادامه داد: در حوزه اشتغال برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد وجود دارد و سازمان اداری و استخدامی در این راستا ۱۷ هزار پست در نظر گرفته و اکنون ۳۳ هزار فرزند شهید وجانباز ۷۰ درصد بیکار داریم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در رعایت سهمیه ایثارگران قانون کاملا روشن است و  این در حالی است که در برخی دستگاه ها باید برای حق قانونی جنگید و در قانون تبدیل وضعیت برخی استان ها و دستگاه ها قانون را اجرا کرده و در برخی دیگر مانع حق قانونی شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حوزه درمان گفت: منابع تامین شده و در حال توسعه است و مراکز درمانگاهی و توانبخشی در استان راه اندازی می شود.

وی بر لزوم اجرای طرح سپاس و سرکشی تاکید کرد و گفت: این طرح باید بصورت مرتب و مداوم اجرا و خانواده های شهدا و والدین آنها مورد توجه قرار گیرند زیرا والدین شهدا فرهنگ و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی هستند.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=5643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.