تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
2

اخذ مجوز تولید نهال توسط جهاددانشگاهی لرستان/ برای تولید نهال سالم اعلام آمادگی می‎کنیم

  • کد خبر : 5514
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
اخذ مجوز تولید نهال توسط جهاددانشگاهی لرستان/ برای تولید نهال سالم اعلام آمادگی می‎کنیم
رئیس جهاددانشگاهی لرستان از اخذ مجوز برای تولید نهال توسط این واحد خبر داد و در ادامه گفت: هم‎اکنون با توجه به ظرفیت‎های خوبی که در مجموعه وجود دارد برای تولید نهال استاندارد، سالم و عاری از هر گونه آلودگی اعلام آمادگی می‎کنیم.

دکتر امین سلاحورزیان با اعلام این خبر اظهار کرد: جهاددانشگاهی همواره سعی کرده فعالیت‌های خود را منطبق با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان پیگیری کند و در همین خصوص اقدام به تاسیس مراکز خدمات تخصصی مرتبط با نیاز جامعه و ظرفیت موجود کرده است.

وی بیان کرد: در همین راستا و با توجه به شرایط مساعد آب‌وهوایی استان برای تولید گیاهان دارویی، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از سال ۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و سپس مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی توسط این مرکز تاسیس شد که هم‎اکنون نیز در این زمینه فعال است.

دکتر سلاحورزیان با بیان اینکه این مجموعه با اتکای بر نیروهای جوان و متخصص رشته‌های کشاورزی و ظرفیت خوبی که دارد به‌عنوان یک مرجع برای تولید قلمه و نشاء گیاهان دارویی است، افزود: در کنار این فعالیت‎ها، همواره تولید نهال عاری از ویروس و شناسه‌دار نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ما به حساب می‌آمد برای همین خوشبختانه با پیگیری‎های همکاران معاونت پژوهشی و سابقه خوبی که این مجتمع در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی دارد، مجوز تولید نهال برای این واحد از سوی سازمان تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهادکشاورزی صادر شد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: هم‎اکنون با توجه به ظرفیت‎های مطلوبی که در واحد فراهم آمده برای تولید نهال درختان و درختچه‎هایی همچون انار، انجیر، انگور، زرشک، بادام و گردوی پیوندی اعلام آمادگی می‎کنیم.

به گفته وی نهال‎ها با رعایت کامل قوانین، استانداردها و دستورالعمل‎های فنی تولید خواهند شد.

دکتر سلاحورزیان بیان کرد: قطعا با تولید نهال‌های سالم و کاشت آن‌ها در نقاط مختلف استان می‌توان زمینه صادرات هر چه بیشتر محصولات باغی با کیفیت بالا را نیز فراهم آورد.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=5514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.