تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

قهرمان و افتخار من / داغ تو دارد این دلم

  • کد خبر : 5381
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
قهرمان و افتخار من / داغ تو دارد این دلم
سردار دلها دو سال است که چون داغ بر دل نشسته از فراقت می سوزیم و قلب پر از غصه ها یمان آرام نگرفته است

۱۳ دیماه ۹۸ بود که خبر آسمانی شدن را شنیدیم .با شنیدن خبر شهادتت مبهوت و حیران همچون مرغ سر کنده به خود پیچیدم ،و تنها آرامش دهنده ی دل پر از آشوبم قطرات اشکی بود که همچون شبنم صورتم را نوازش می کرد . دی که از راه می رسد داغ خیلی از عزیزانم را تداعی می کند ؛ مادر ، خواهر و خواهر زاده ام واین اواخرداغ حاج قاسم .
حاج قاسم شاید از نظر خونی با من نسبتی نداشت اما شجاعتش ، بی ادعایش ، مقاومتش ، تواضعش ، صبرش، مهربانیش وآن چهره معصومش در دل من که هیچ در دل هر ایرانی رسوخ کرده بود ؛ همه و همه دوستش داشتیم چون، اهل ریا نبود و برای خود جز رضای خدا چیزی نمی خواست و همین عامل محبوبیتش شد.

 حاج قاسم مرد میدان بود نه میز و صندلی ، چرا که لذتی راکه در میدان نبرد با هم رزمانشان می گذراند با چیزی عوض نمی کرد .آسایش را از خود گرفت وآرامش را به ما هدیه داد.حاج قاسم محبوب دلهابود ، اوتنها فرمانده قدس نبود بلکه فرمانده قلب های همه ما ایرانیان بود.

 یکی از آرزوهایم دیدن حاج قاسم بود اما سعادت دیدارش هرگز نصیبم نشد ، چون لایق نبودم قهرمان کشورم را ملاقات کنم .سال اول شهادتش برایش نامه نوشتم و امسال هم با نزدیک شدن به دومین سالگرد آسمانی شدنش دلم آرام و قرار نداشت دست به قلم شدم و برایش نوشتم :

حاج قاسم دو سال است که از هیاهوی جهان دست کشیده و بسوی معبودت پر زده ای ، دو سال است که چون داغ بر دل نشسته از فراقت می سوزیم و قلب پر از غصه ها یمان آرام نگرفته است.

قهرمان جهان ، ، تو آرش زمانمان بودی وبا جان دادن به تیر و کمانت ،جان خود دادی وجان ما را خریدی ، که با بودنت هیچ کس را یارای نزدیک شدن به ایران را نداشت و در نبودت انتقام سخت ورد زبان ایرانیان شد .

سردار دلها ، دشمنان از نامت و حتی از سایه ات بیم داشتند ، گامهایت چنان استوار بود که با هر قدم که بر می داشتی لرزه بر اندام دشمن و شادی را در دل دوستانت به ارمغان می آوردی .

افتخار ایران ، تو نه تنها الگویی برای ایرانیان که برای جهان الگوی مقاومت شدی . تو نشان صلح و آرامش بودی که با دیدنت آرامش را تجربه می کردیم ؛ در طول تاریخ قهرمانان زیادی را دیده و یا سرگذشتشان را خوانده ایم ،ایران سرای قهرمانان کوچک و بزرگی است که برای حفظ این مرز و بوم تلاش و جان داده و یا نقص عضو شده اند،یا مدافع وطن و یا مدافع حرم بوده اند ؛ اما حاج قاسم عزیز، توابر قهرمان همه ی دلهای عشاق بودی .  

امیر دوست داشتنی ،وقتی خبر شکست داعش را به رهبر معظم دادید ایشان در این خصوص فرمودند : ” شما با متلاشی ساختن این توده‌ی سرطانی و مهلک(داعش)، نه فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه‌ی ملّتها و به بشریّت خدمتی بزرگ کردید. این نصرتی الهی و مصداق «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَ لٰکِنَّ اللهَ رَمیٰ» بود که به‌خاطر مجاهدت شبانه‌روزی شما و همرزمانتان به شما پاداش داده شد.”

نشان ذوالفقاری تنها و تنها سهم ناچیز ی بود که به عنوان پاداش دراین دنیا دریافت کردی ، اما بزرگ مردی چون تو که ایثارگرو جانباز دوران دفاع مقدس بود و لحظه ای از دفاع از حق و مظلومیت ، از پای نمی نشست وهمه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا سپری کرده مگر به مادیات اهمیت می داد . با اینکه  دینت را به جامعه ادعا کرده بودی باز راضی نمی شدی و همیشه از خدا می خواستی شهادت را نصیبت کند .

فرمانده دلاور و شیرقهرمان جنگ ، در نیمه شب ۱۳ دی ماه ۹۸،که ما در خواب ناز سپری می کردیم رژیم تروریست و متجاوزگر آمریکا از طریق حمله هوایی در فرودگاه بغداد و در نبردی ناجوانمردانه و بی‎دفاع تو را از ما گرفت تا شهادتت داغی ابدی بر دل ما و حامیان صلح و امنیت باشد .

سردارم رفتی و جمعه تلخی را به یادگار برایمان به جا گذاشتی ،آن سحرگاه ، برای ما شوم وآغاززندگی نو و رسیدن به آمال و آرزوهای تو بود؛ و شهادت تنها چیزی بود که می توانست پاداشی برای تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیرت باشد.
سردار دلها دست بریده و بدن قطعه قطعه شده ات یاد آور شهادت عباس و علی اکبر و غربتت یاد واره غریبی مولایمان علی را هرگزفراموش نمی کنیم .
سالار شهدای حرم ، در تشیع پر شکوهت همه آمده بودند، فارغ از تقسیم بندی، همانگونه که دوست می داشتی کشور آنگونه باشد. رهبرمان گریست . راستی توکه بودی و چه کردی که صدای گریه آقایمان و ملت ایران را به آسمان بلند کردی ؟ ؟ همان گریه های سوزناک که جرقه ای برای انتقام سخت شد.

در پی شهادتت رهبرمان فرمودند : “خوشا به حالش، خوشا به حالش، خوشا به حالش! او[حاج قاسم] به آرزوی خودش رسید؛ او آرزو داشت؛ برای شهیدشدن گریه میکرد؛ خب خیلی از رفقایش هم رفته بودند و داغدار رفقایش هم بود امّا در خودش هم شوق به شهادت جوری بود که اشک او را جاری میکرد؛ به آرزوی خودش رسید.”
قهرمان من ، ایران اسلامی فرزند خلفی را از دست داد ، فرزندی که قله های نور و ایمان را طی کرد و به درجه رفیع شهادت نایل شد، فرزندی که سال ها چه در داخل کشور از میهن دفاع کرد وچه خارج از مرزهای این کشوردر پی امنیت بود و با نثار خون خودآن را به ثمر رساند . تواز میان ما رفتی تا اسلام همچنان زنده و پابرجا بماند .
آری من و کشورم مفتخریم که قهرمان جهان که داعش را به زانو درآورد فرزندی از دیار ایران است؛ تو تا ابد قهرمان ایران خواهی بود و رشادتهای تو را نسل به نسل برای فرزندانمان تعریف کرده تا بدانند که حاج قاسم سلیمانی افتخاری برای هر ایرانی است و تک تک ایرانیان آرامش خود را مدیون این استوره ملی هستند . دلتنگ تو هستم قهرمان و افتخار من ؛ دعایمان کن سردارکه ما هم عاقبت بخیر بشویم.

در ظلمت  این  مسیر غوغا  کردى     

 بى  پرده  بهار  را  هویدا  کردى
‏ همراه  مدافعان   دشت  گل  سرخ   

  امنیّت   باغ   را   مهیا   کردى

نویسنده : اقدس فیضی

پایگاه خبری هناسه نیوز

Visits: 63

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=5381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.