تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2

لرستان آبی است به رنگ آسمان

  • کد خبر : 5111
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
لرستان آبی است به رنگ آسمان
استاندار لرستان در ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: به لحاظ رنگ بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پلدختر که در وضعیت زرد قرار دارد سایر نقاط استان آبی هستند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و متعاقب آن ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا به ریاست دکتر زیویار حول محور آخرین وضعیت استان به لحاظ بیماری ادامه پیدا کرد .

استاندار لرستان در خصوص جلسه امروز گفت: طبق روال هفته‌های گذشته، امروز جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برگزار شد که با تأکیدات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مبنی بر اجرای دقیق دستورالعملها و پروتکل های ستاد همراه بود .

دکتر زیویار ادامه داد: اجرای فاز سوم طرح هوشمند واکسیناسیون سراسری از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه بود که رئیس جمهور محترم بر فراهم سازی شرایط و اجرای دقیق این طرح تاکید کرد .

وی افزود: موضوع فعال سازی مجدد طرح شهید سلیمانی با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در سطح کشور ابلاغ گردید که در لرستان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جدیت پیگیری خواهد شد .

رئیس ستاد مقابله با کرونا در لرستان با تشریح آخرین وضعیت استان، عنوان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ رنگ بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پلدختر که در وضعیت زرد قرار دارد سایر نقاط استان آبی هستند که از روند مطلوب مهار بیماری در استان حکایت دارد .

دکتر زیویار با اشاره به اینکه شرایط مطلوب استان ریشه در رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دارد، تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون عمومی تاکنون حدود ۸۶/۱ درصد نوبت اول و ۷۰/۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده اند و استقبال خوبی نیز از تزریق نوبت سوم وجود دارد .

وی ایجاد پایگاههای سیار تزریق واکسن را از اقدامات اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و گفت: طی روزهای اخیر آمار واکسیناسیون در لرستان به واسطه ایجاد مراکز ثابت و سیار تزریق واکسن، به حدود ۱۲ الی ۱۵ هزار نوبت تزریق در روز رسیده که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به واسطه اقدامات ارزشمندی که در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان انجام شده، خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری کرونا طی هفته های اخیر در استان با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده که حاصل همکاری هم استانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی و تلاش‌های مجموعه کادر درمان استان است که جای تقدیر دارد .

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=5111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.