تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
4

پی گیری حق آبه لرستان از طریق دستگاه‌های تصمیم گیر

  • کد خبر : 4729
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱
پی گیری حق آبه لرستان از طریق دستگاه‌های تصمیم گیر
استاندار لرستان گفت : از طریق دستگاه‌های تصمیم گیر پیگیر حق آبه استان باشیم

به گزارش هناسه نیوز ، استاندار لرستان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه از  نگاه مردم سالاری و دینی رسانه ها  جز ارکان دموکراسی هستند اظهار کرد :رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولین و جز مطالبه گران استان هستند .و در این خط مقدم ظرفیت سازی و فضای مناسبی را در اختیار ما قرار می دهند .
مقام ارشد استان با اشاره به سفر یک روزه رئیس جمهور به لرستان خاطر نشان کرد : بازدید از پروژه ها و دیدار رئیس جمهور و مردم، با هدف برقراری ارتباط نزدیک و شناخت مشکلات ، تشکیل شورای اداری و مصاحبه خبری  از جمله مواردی است که در دستور سفر به استان قرار دارد .

با آمدن به کف خیابان مسئله ای حل نمی شود 

استاندار لرستان یکی از محورهای توسعه لرستان را آب برشمرد و یاد آور شد : محرومیت، مساحت در حوزه آبریز، درصد آب تجدید پذیر، میزان بارش، پتانسیل کشاورزی و صنعت از جمله شاخصهای آب هستند و اینها شاخص‌های سهمیه بندی آب را مشخص می‌کنند ؛ با آمدن مردم به کف خیابان مسئله‌ای حل نمی‌ شود .

زیویار با بیان اینکه لرستان سر منشأ و سرچشمه آب است عنوان کرد : در لرستان بالای ۱۰ میلیارد مترمکعب آب خارج می‌شود و سهم استان از این میزان آب نزدیک یک ۱.۲ میلیارد متر مکعب است؛ لرستان از نعمت آب برخوردار است اما به معنای واقعی از آن استفاده نمی شود.

 لرستان در رابطه با حق آبه حق و حقوقی دارد
زیویار با بیان اینکه باید از طریق دستگاه‌های تصمیم گیر پیگیر حق آبه استان باشیم افزود : در استان سدهای زیادی در حال احداث داریم که ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، که اگر اینها تکمیل شوند، لرستان تا ۲۰ سال آینده مشکل آب نخواهد داشت.
وی گذری به سد معشوره و بختیاری کرد و گفت : با تکمیل و ساخت این دو سد نیاز به آب لرستان رفع خواهد شد ، ولی هزینه ساخت سد «معشوره» حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان و سد بختیاری حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که در شرایط فعلی دولت، اولویت اول رابه تکمیل سد «معشوره» قرار داده‌ است .
تلاش رسانه ها ستودنی است 
در ادامه جلسه احمد حسین فتاحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه رسانه ها صاحب نظر هستند اذعان داشت : رسانه ها بازوی توانمندی برای مدیریت استان لرستان خواهند بود .
وی یاد آور شد : فرصت استثنایی برای استان ایجاد شده و آن اینکه هم نماینده ولی فقیه و هم استاندار لرستان از بو میان استان هستند و این را به فال نیک گرفته تا مشکلات استان به سرانجام برسد .
این مسئول تاکید کرد : تلاش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی در خصوص ویروس منحوس کرونا ،. نشست های مجازی مدیران با اصحاب رسانه ، برگزاری کلاسهای آموزشی، برگزاری جشنواره های مطبوعات، ستودنی است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استاندار لرستان با برگزاری جلسات مستمر از پیشنهادات و انتقادات رسانه ها استفاده و در جهت مشکلات این قشر تلاش شود تصریح کرد : اصحاب رسانه هم از نظر معیشت ، کاغذ، اجاره مکانها ، بیمه و …مشکل دارند که همت ملی و استانی را می طلبد

 

خبر : اقدس فیضی

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Views: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=4729

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.