تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2

کتابخانه های نیمه تمام استان تکمیل شوند

  • کد خبر : 4495
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
کتابخانه های نیمه تمام استان تکمیل شوند
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان لرستان به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل کتابخانه های عمومی و سایر مدیران کل ستادی و اعضای انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هناسه نیوز، دکتر زیویار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان لرستان که عصر پنجشنبه برگزار شد، قرار گرفتن در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی را به صاحبان فرهنگ و اندیشه تبریک و تهنیت گفت.

استاندار لرستان کتاب را یک موهبت الهی دانست و آن را ابزار تفکر و تعالی جوامع ذکر کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم پارادایمی را برای پیشرفت جوامع در نظر بگیریم یکی از مولفه های اساسی کتاب و مطالعه است که در حال حاضر با توجه به گزارش‌های ارائه شده و ساز و کارهایی که باید در اختیار این موضوع قرار می گرفت تقریباً تمهید شرایط و تهیه زیرساخت ها در استان مورد توجه اساسی قرار نگرفته و مظلوم تر از آن علاقمندان به کتاب و مردم شریف لرستان هستند.

دکتر زیویار با اشاره به کسب شاخصهای علمی و مقامات برتر در سطح استان گفت:
در لرستان کسب شاخص های علمی خیلی خوب است اما در این زمینه چیزی که در زندگی مردم جاری و محسوس باشد رویت نمی شود و آنچه که ملموس و قابل اتکا باشد و بتواند به عنوان معیار پیشرفت مورد توجه قرار بگیرد وجود ندارد.

استاندار لرستان به در دست ساخت بودن ۱۲ کتابخانه در سطح استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است اما با وضعیت موجود این راه دچار دست انداز شده و با صرف اعتبارات قطره چکانی هیچ یک از کتابخانه ها ی در دست اقدام در سطح استان افتتاح نخواهند شد و این ناکارآمدی و ضعف است .

دکتر زیویار با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی و تسریع در ساخت کتابخانه ها، گفت: لازم است طوری برنامه ریزی شود که با تزریق بودجه، حداقل تعدادی از آنها قابل بهره برداری و یا بخشی از ساختمان آنها افتتاح شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: این موضوع شدنی است و کار سختی نیست و با استمرار کار نیمه تمام مدیران قبلی و به نتیجه رساندن آن و برنامه ریزی بر اساس چشم‌انداز و منابع مالی به گونه‌ای عمل شود که مثلاً ظرف ۹ ماه آینده اقدامات چشمگیری در این زمینه در استان انجام پذیرد.

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=4495

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.