تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
1

اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی هنری در لرستان همزمان با هفته کتاب ۱۴۰۰

  • کد خبر : 4397
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی هنری در لرستان همزمان با هفته کتاب ۱۴۰۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری استان در بیست و نهمین هفته کتاب 1400 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی مدیرکل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان‌ طی دو سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در این ایام بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان؛ شامل کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد و علیمردان‌خان بختیاری الیگودرز افتتاح شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به « افزایش حدود ۴۰۰۰ متر به سرانه کتابخانه‌ای استان » افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید باهنر بروجرد نیز افتتاح می‌شود و تا پایان سال شاهد بهره برداری از ساختمان کتابخانه درجه دو پلدختر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برگزاری اختتامیه برنامه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های سطح استان و دیدار با ناشران و نویسندگان استان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بین کارکنان و خانواده‌های ایشان، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی و … از برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب در استان می‌باشد.

فتایی سپس ابراز داشت: اجرای برنامه “یک کتاب یک نویسنده” با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در رادیو لرستان، برگزاری مسابقه به مناسبت هفته کتاب در برنامه شبانه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان، درج جملات قصار در مورد کتاب در مانیتور دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: از دیگر برنامه های این هفته در استان می توان به طراحی پوستر اختصاصی هفته کتاب، برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی، تولید محتوا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان، اهدا کتاب به کانون اصلاح و تربیت (با عنوان طرح گلریزان کتاب)، برگزاری نشست فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و رونمایی از تازه‌های نشر استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی خلاق نیز اشاره کرد.
وی در پایان اظهار داشت: در سایر شهرستان های استان نیز به تناوب بین هشت تا ده برنامه فرهنگی و هنری به همین مناسبت اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان لرستان نیز برگزار می‌شود.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=4397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.