تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1

۱۰ هزار نفر از طرح گازرسانی محورهای افرینه – زیودار این شهرستان بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 4350
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
۱۰ هزار نفر از طرح گازرسانی محورهای افرینه – زیودار این شهرستان بهره‌مند می‌شوند
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ هزار نفر از طرح گازرسانی محورهای افرینه - زیودار این شهرستان بهره‌مند می‌شوند که باید عبور خطوط و انشعابات با قید فوریت برای این مناطق انجام شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هناسه نیوز به نقل از ایرنا سید حمیدرضا کاظمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح گازرسانی به محورهای افرینه-زیودار و باغ گل گل پلدختر بیان کرد: این طرح حدود چهار سال با موانعی مواجه بود که با پیگیری مسوولان، تکمیل و بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه این طرح با وجود موانع کوهستانی و مسیرهای سخت گذر بهره برداری شد ادامه داد: باید عبور خطوط و انشعابات برای اهالی زیودار با قید فوریت انجام و شبکه داخل روستاها نیز به پیمانکار واگذار شود تا مردم این منطقه در کوتاهترین زمان از خدمت گاز بهره مند شوند.

وی همچنین عنوان کرد: شاهرگ حیاتی پلدختر راه اصلی این شهرستان به خرم آباد می باشد که از گذشته های دور راه ارتباطی و ترانزیتی شمال به جنوب کشور بوده است اما اکنون، بعد از سیل سال ۹۸ به دلیل نبود اعتبار، روند بازسازی آن کند و نیازمند تخصیص ردیف های اعتباری ملی است.

کاظمی اظهار داشت: همچنین احداث سد و مهار آب ها از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که با توجه به شرایط خاص منطقه ای، وضعیت رودخانه کشکان و سهم ۳۰ درصدی رودخانه های چولهول و مادیان رود در سیل ۲ سال گذشته، این مهم باید مورد توجه ویژه باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات سد چولهول تکمیل شده و تلاش می شود در سفر دولت به استان دستور اجرای این طرح اخذ شود تصریح کرد: این سدها علاوه بر اینکه در جلوگیری از سیلاب نقش مهمی دارند گام مهمی برای تامین آب شرب  ۸۰ هزار نفر جمعیت پلدختر هستند.

برای طرح گازرسانی به محورهای افرینه-زیودار و باغ گل گل پلدختر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=4350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.