تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
1

دورمیزی سایبری دانشگاه همزمان با هفته پدافند غیرعامل

  • کد خبر : 4300
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
دورمیزی سایبری دانشگاه همزمان با هفته پدافند غیرعامل
دورمیزی سایبری دانشگاه همزمان با هفته پدافند غیرعامل با حضور رئیس و معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هناسه نیوز، رزمایش دورمیزی سایبری دانشگاه لرستان با حضور رئیس، معاون پشتیبانی و توسعه، مدیر فناوری اطلاعات، مدیر حراست و کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان برگزار شد.

این رزمایش با موضوع آمادگی‌های لازم برای حملات سایبری، همزمان با هفته پدافند غیرعامل در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را با استناد به رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توضیح داد و تصریح کرد که همواره باید آمادگی‌های لازم درباره موضوعات مختلف ذیل پدافند غیرعامل از جمله حملات سایبری احتمالی یا سایر حوادث پیش‌بینی نشده وجود داشته باشد و این آمادگی‌ها و تدابیر، ارتقا یافته و تقویت شوند.

رئیس دانشگاه لرستان بر این نکته تأکید کرد که به صورت مداوم و پیوسته، همه شاخص‌ها و استانداردهای موضوعات پدافند غیرعامل از جمله موضوعات سایبری و فناوری اطلاعات بایستی به‌روز شده و ارتقاء یابند.

در ادامه برنامه، دکتر حسن نایب‌زاده، معاون پشتبیانی و توسعه دانشگاه لرستان، از مدیریت و کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه، پرسش‌های مرتبط با نقاط قوت و نقاط ضعف سیستم زیرساختی فناوری اطلاعات و فضای سایبر را مطرح کرد و مدیریت و کارشناسان فناوری اطلاعات نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات تخصصی خود را در این رابطه بیان کردند.

دکتر نایب‌زاده تصریح کرد که همواره می‌بایست نقاط ضعف و آسیب‌ها را با راهکارهای کارشناسی شده رفع کرد تا همیشه، سیستم فناوری اطلاعات، آمادگی کافی برای موضوع پدافند سایبری را داشته باشد.  

در این رزمایش دورمیزی که یکی از روش‌های رزمایش در مباحث پدافند غیرعامل است اعضای حاضر، به بحث و تبادل نظر درباره‌ی نقاط قوت و نقاط ضعف و بیان دیدگاه درباره راهکارهای احتمالی برای خطرات احتمالی می‌پردازند و رزمایش از نوع تبادل دیدگاه مبتنی بر شناسایی ضعف‌های احتمالی است.

دکتر محمدباقر دولتشاهی، مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان را برعهده دارد که در این برنامه، توضیحات لازم را درباره‌ی رزمایش سایبری دورمیزی، ارائه کرد.

همچنین مهندس میلاد رحیمی، مهندس نغمه گودرزی و مهندس وحید شکاری از جمله کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان، توضیحات لازم و نقطه‌نظرات مختلف تخصصی درباره‌ی موضوع پدافند سایبری را مطرح کردند.

مدیر حراست دانشگاه لرستان، مهندس چراغی، نیز در این رزمایش حضور داشت و دیدگاه‌ها در رابطه با پدافند سایبری از منظر حراستی و حفاظتی را مطرح کرد.

گفتنی است هر سال از ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

رویکرد و شعار اصلی این هفته نیز «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» است.  

Views: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=4300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.