تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

ناجیان سلامت کارتان یادگار و مهرتان ماندگارمی ماند

  • کد خبر : 3925
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۳
ناجیان سلامت کارتان یادگار و مهرتان ماندگارمی ماند
تلاشی که کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران 8 سال دفاع مقدس دیده‌ایم.

سالروزتولد حضرت زینت در ایران روز پرستار نامگذاری شده است ،علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.
هرساله در چنین روزی به پاس زحمات این قشر از آنها تجلیل می شود اما چند وقتی است که جهان به این زحمت کشان سلامت بشری نگاه ویژه ای دارد ، از آن جهت که با پیدایش ویروس‌ کرونا زحمت این قشر چند برابرمی شود ؛ ویروس ناشناخته ایی که با رویش آن عامل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به وجود می آید ؛ این بیماری مرموز و مسری که مدتی است مهمان ناخوانده دنیا شده می‌تواند از طریق قطرک‌هایی که با سرفه یا بازدم از دهان و بینی فرد مبتلا به کووید-۱۹ به اطراف پخش می‌شود، به دیگران نیز سرایت کند.در این مدت یاد گرفتیم برای مبتلا نشدن باید بهداشت فردی ، بهداشت تنفسی توصیه مسئولین بهداشت را رعایت کرد ؛ در چنین شرایطی بخش مهم و اعظمی از بار مقابله با کرونا، بر دوش کادر درمان قرار گرفت.
من نویسنده اگر اکنون چیزی می نویسم بخاطر این است که خود عمق فاجعه بیماری کرونا را درک و شاهد جان فشانی اهالی مدافعان سلامت بوده ام ؛ در تاریخ ۱/۱/۹۹ بخاطر تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردم و متوجه شدم که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ریه هایم درگیر شده اند ،یک هفته ای که در بیمارستان بودم شاهد زحمات کادر درمان و رسیدگی آنها به بیماران شدم .
خودم به عینه می دیدم که پرستاران بعضی از از افراد سالخورده را ایزولایف می کردند ، غذا در دهانشان می گذاشتند .برای اوضاع افراد بیمار اشک می ریختند وچون بیماری ناشناخته ، و دارویی برایش پیدا نشده بودو بیماران از مبتلا شدن می هراسیدند این فرشتگان زمینی بودند که برای روحیه دادن به آنها شادی و پایکوبی می کردند و این در حالی بود که لباسهای از جنس پلاستیک و ماسک‌های دو تایی را تحمل تا بتوانند به ما خدمت رسانی کنند .
این ویروس از بهمن سال ۹۸ خود را به کشور ما نشان دادو در این مدت تاکنون چقدر زندگی هایمان را مختل و چه بسیار خانواده ها که عزا دار شدند ، پزشکان و پرستاران دراین مدت در خط مقدم مبارزه بیش از همه روزهای سختی را گذراندند، تسکین دهنده دردهای بیماران شدند و با خانواده های درگذشتگان همدردی کردند چه بسا خود نیز زخم خورده این بیماری شدند و جان عزیزشان را در این مسیر فدا کردند.
تلاشی که کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیده‌ایم.
در آن زمان جوانان ما ۸ سال جانانه در مقابل دشمن ایستادند و مدافع مرزو بوم و کشور و ناموس خود شدند ، جان دادند اما کشور به بیگانه ندادند ، و در این مدت مدافعان سلامت تکرار مکررات کردند وبا دشمنی نادیده به نام کرونا مقابله می کنند ،بسیاری از آنان جان میدهند تا ما جانی دوباره بگیریم .
تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت وظیفه ای اخلاقی است چرا که در این مدت برای کنترل و مقابله با این مهمان مزاحم و خدمات رسانی به مبتلایان و خانواده های آنان بسیار تلاش کرده و تمام همت شان را برای بهبودی بیماران به کار گرفته اند.
و امیدواریم این حرکت بتواند انگیزه خدمت رسانی را در مجموعه کادر درمان تقویت کرده و روحیه ایثار را در جامعه نشر دهند همانگونه که رهبر معظم انقلاب از این ناجیان سلامت تشکر کردند ، مردم قدردان خدمات و فعالیت شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و سایر مدافعان سلامت هستند. وبه بهانه این روز بزرگ به همه آنها خسته نباشید و خدا قوت عرض کرده و می گوییم این روزهای سخت خواهد گذشت و تبدیل به خاطر خواهد شد روزی که ما برای نسلهای بعدا از یک بلای جهانی نام برده و از رشادت و شجاعت شما سخن به میان آوریم و بدانید کارتان یادگارومهرتان ماندگاردر قلب ها خواهد ماند .

نویسنده و خبرنگار : اقدس فیضی

Visits: 3

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=3925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.