تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها

  • کد خبر : 3915
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۱۹
سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها
چند سالی است که مقام معظم رهبری با شروع سال جدید ، آن را به نام و شعاری مزین می کند ؛ والبته هدف و فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و همین‌طور در نقطه مقابل آن به یک مشکل است .

به گزارش پایگاه خبری هناسه نیوز ، حضرت آیت الله خامنه ای با آغاز سال ۱۴۰۰ بعد از تبریک عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال جدید به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.
ایشان در قسمتی از سخنانش علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.
رهبر انقلاب مشوق‌های اندک در بخش تولید و همچنین بالاتر بودن شاخص هزینه تولید کننده از هزینه مصرف‌کننده در برخی سالها را مانع پیشرفت تولید دانستند و گفتند: حرکت انقلابیِ جهش تولید در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و این حرکت باید در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز یک قرن جدید است، ادامه پیدا کند.

همان طور که می دانیم اقتصاد ارتباط میانِ تولید، تجارت و عرضه پول، در یک کشور است ، و در ابعاد مختلف جامعه اثر گذار است زیرا استقلال و قدرت مقاومت یک جامعه در مقابل مسائل اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و حوادث طبیعی ، به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه بستگی دارد و از طرفی یکی از نقاط آسیب‌پذیری کشورها همین اقتصاد است که می تواند جامعه ای رابه اوج درآمد و یا ورشکسته و فلج برساند .
با توجه به نامگذاری سال که دارای سه کلمه است هدف از رهبر انقلاب این بوده است که تولید ملی هر کشوری یکی از شاخص‌های ارزیابی میزان پیشرفت و توسعه یافتگی آن کشور است ومنظور این بزرگوار از تولید ، همان افزایش تولید محصول در داخل کشور است .
با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و بالا بودن نرخ بیکاری، حکایت از تولید داخلی اهمیت دو چندان می ‌یابد ؛ حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد. از دیگر آثار آن می‌ توان به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیرقانونی، افزایش قدرت ارز ملی، ثبات قیمت کالاها و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد.

کلمه پشتیبانی به دنبال کلمه تولید نشان از این دارد که بسترسازی و زمینه سازی برای افزایش تولید ملی یکی از وظایف ذاتی و حیاتی حاکمیت‌ها و دولت‌ها بوده و هست و از سویی مردم با اولویت قرار دادن خریدکالای داخلی نقش مهمی در پشتیبانی از تولیدات داخل کشور ایفا می کنند و البته نیاز است که تولیدکنندگان با تولید کالاهای بادوام، با کیفیت تر موجب افزایش گرایش به تولیدات داخلی را رقم بزنند. وقتی کالای داخلی بهتر از کالای خارجی در بازار عرضه شود ،خریداران به سمت بازار خرید کالای داخلی آمده و موجب رونق گردش تولید در کارخانه ها و کارگاه ها و کار آفرینان و سرمایه داران خواهد شد .

بعد از تولید و پشتیبانی باید مانع زدایی انجام شود یعنی اینکه مسئولین با حمایت و پشتیبانی موانع کاری یک تولید کننده را برطرف و در زمینه حمایت از حوزه صنایع و معادن و کشاورزی گام های اساسی بردارند ، دولت‌ ضمن حمایت از تولید ملی و رفع موانع آن از منظر داخلی، بایستی در سطح منطقه‌ای و بین المللی نیز از تولیدات ملی حمایت کنند.

تولید به پشتیبانی نیاز دارد و جامعه ای که شغل و درآمد پایدار نداشته باشد عزت و اقتصادهم ندارد، بنابراین هم دولت و هم مسولان باید از تولیدکننده پشتیبانی کنند .
ایران کشوری ثروتمند است ؛ و از ثروت خود می تواند در جهت رفع مشکلات و اقتصادش گام بردارد و به اهداف بلند خود که همانا سربلندی و سرافرازی ایران عزیز هست دست پیدا کند ؛ امید است با پیروی از شعار امسال به فرصت های بی‌بدیلی در مسیر توسعه برسد.
وبا همت مضاعف مردم و مسئولان ،موجبات همبستگی و وحدت در کشورفراهم و با استفاده از امکانات ، ظرفیت‌ها، بخش خصوصی وورود سرمایه داران بر تحریمها غلبه ، و راه شکوفایی کشور هموارشود .

خبرنگار و نویسنده : اقدس فیضی

Visits: 3

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=3915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.