تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
1

مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشند

  • کد خبر : 1940
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: پیشبرد نظام آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است و مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای این سند در کشور باشند به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مجتبی زینی‌وند امروز در همایش موسسان مراکز و مدارس غیردولتی استان لرستان ضمن تاکید بر اجرای سیاست توسعه کیفی و جلوگیری از گسترش […]

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: پیشبرد نظام آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است و مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای این سند در کشور باشند

مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مجتبی زینی‌وند امروز در همایش موسسان مراکز و مدارس غیردولتی استان لرستان ضمن تاکید بر اجرای سیاست توسعه کیفی و جلوگیری از گسترش کمی مدارس غیردولتی اظهار داشت: ما باید در راستای جذب دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تلاش کنیم زیرا پایین بودن تعداد دانش‌آموزان سبب گم‌شدن کیفیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی جز مشاغل مزاحم نیستند، افزود: براساس قانون مصوب دولت، مدارس غیردولتی می‌توانند در کاربری‌های غیرآموزشی نیز مانند مسکونی و غیره دایر شوند.

بیشتر بخوانید

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی عنوان کرد: تمامی آیین‌نامه‌های مربوط به مدارس غیردولتی به تصویب دولت رسیده و اکنون باید بستر اجرای آن‌ها را فراهم کنیم.

وی با تاکید به اینکه امر تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی در توسعه نیروی انسانی دارد، بیان کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش پویا و اثربخش نباشد نمی‌توان به آینده جامعه امیدوار بود.

زینی‌وند با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در نهاد تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: دولت‌‌ها به دنبال جذب مشارکت‌های عمومی در عرصه آموزش و پرورش هستند و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی به عنوان نماد مشارکت‌های عمومی باید در کیفیت آموزش و ارتقاء نظام تعلیم و تربیت تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به گستردگی قلمر و دامنه فعالیت موسسان مدارس غیردولتی گفت: اگر کیفیت آموزش در مراکز و مدارس غیردولتی بالا نرود موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به موسسان مدارس غیردولتی اظهار داشت: تیم علمی، باانگیزه، کارآمد و متعهد را در مدارس خود راه‌اندازی و از ظرفیت و توانایی اولیا، خلاقیت دانش‌آموزان و ظرفیت شوراهای مدرسه بهره ببرید.

وی افزود: موسسان مراکز و مدارس غیردولتی باید منادی اخلاق و معنویات در جامعه باشند زیرا اختلاس‌های سه هزار میلیارد تومانی نتیجه بی‌اخلاقی‌ است.

زینی‌وند با تاکید به اینکه باید به مدارس غیردولتی نگاهی نو داشت، عنوان کرد: پیشبرد نظام آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است و مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای این سند در کشور باشند.

وی با تاکید به اینکه مدارس غیردولتی باید بسترهای لازم برای اجرای آموزش‌های الکترونیکی را فراهم کنند، بیان کرد: مهارت‌دوستی در مدارس غیردولتی سبب تربیت دانش‌آموزان بامهارت می‌شود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی درمورد  اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدارس غیردولتی مفاد حمایتی در قانون نداشته باشند نمی‌توانیم طرح رتبه‌بندی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه عرصه رقابت در مدارس غیردولتی عرصه سنگینی است، گفت: اگر قرار است مردم مدارس غیردولتی را به عنوان نهاد تعلیم و تربیت بپذیرند پس نباید دغدغه‌ داشته باشند.

Visits: 5

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=1940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.