تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ 24 ذو الحجة 1445 Sunday, 30 June , 2024
2

وقوع ۴۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان

  • کد خبر : 12381
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
وقوع ۴۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۶۲ هکتار از جنگل‌ها و مراتع ما دچار آتش سوزی شده است، گفت: این سطح از آتش سوزی در قالب ۴۸ فقره اتفاق افتاده است، بیشتر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مشجر بوده است

میرزایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۶۶۲ هکتار از جنگل‌ها و مراتع ما دچار آتش سوزی شده است، اظهار کرد: این سطح از آتش سوزی در قالب ۴۸ فقره اتفاق افتاده است، بیشتر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مشجر بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش سوزی های رخ داده سطحی بود، گفت: به هر حال وقوع آتش سوزی در فصل خشک یک امر طبیعی است ، البته مدیریت و کنترل آتش سوزی بسیار مهم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: پیشگیری از آتش سوزی را به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه کارگاه آموزشی برای دهیاران ۷ شهرستانی که با بحران حریق مواجه هستند، برگزار کرده‌ایم.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مجریان طرح‌های مرتع‌ داری هم از دیگر اقداماتی است که میرزایی مطرح کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی و مستعد آتش سوزی در استان گفت: اقدام دیگری که انجام دادیم احداث ۲۵۰۰ کیلومتر آتش بر در نقاط بحرانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: سال گذشته ۱۱۵ دمنده و امسال هم ۸۸ دمنده را برای اطفا حریق توزیع کردیم، راه‌اندازی گروه اطفا حریق در همه شهرستان‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد.

میرزایی با اشاره به استقرار یک دستگاه بالگرد در استان توضیح داد: این بالگرد تاکنون ۱۲ سورتی پرواز در شهرستان‌های کوهدشت، چگنی و پل‌دختر انجام داده است، کار این بالگرد هلیبرد نیرو و در مواردی آب پاشی برای اطفا حریق بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای مهار آتش سوزی آمادگی نسبی داریم، گفت: البته ما برای حفاظت از جنگل‌های لرستان با استانداردهای دنیا فاصله داریم اما برای پر کردن این فاصله از مردم استفاده کردیم، به طوری که تاکنون ۲۰ هزار همیار طبیعت را جذب کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی که در آن صدای حیوانات به گوش می‌رسد، توضیح داد: انتشار این کلیپ به دور از اخلاق بوده و مربوط به سال ۹۹ و کاملا ساختگی است، زیرا در جنگل‌های زاگرس چنین چیزی نداریم.

Views: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=12381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.